Beware

Hej! Vilken underbar Valborg! 
Ikväll vill jag råda alla att ta det lugnt, Valborg är faktiskt överskattat. 
Men fest blir det väl? 
Play it safe! 







Fyfan


Fyfan vad jag inte orkar med kvällen. Varför grupparbetar jag med en socialt inkompetent människa som inte har någon som helst utstrålning eller handlingskraft överhuvudtaget, och varför har jag så djävullusiskt ont i magen? Jag är så attans nervös inför imorgon att jag kissar var femte minut och min lärare kommer lägga hela skulden på mig när allt går åt helvete. Inte ens Greys Anatomy piggar upp mig. 
Mandela, hjälp mig! Ge mig lite livsro! Låt mig slippa redovisa om dig på engelska med en människa jag inte tål!


Hur man överlever en utflykt

Hej! Idag var vi på utflykt med buss och matsäck och hela köret. Det var faktiskt riktigt härligt men nu har jag ont i fötterna och är helt exhaused. Vi gick från Knivsåsen till Skrylle, ca 1 mil långt. 

Hur man överlever en utflykt som inkluderar busstur: 
  1. Viktigast av allt: bra outfit. Snygga men också sköna kläder är a och o. Lager på lager gäller.
  2. Stor, snygg väska med plats för överlevnadskitet.
  3. Matsäck. Jag reckomenderar Drickyoghurt med Päron (skånemejerier), Risifrutti Lättsockrad och Ballerina. Har man det klarar man allt. 
  4. Övrig utrustning som tändare, häftapparat, solglasögon, dominospel, dildo och extra örhängen.
  5. Inte lika livsavgörande utrustning som Mobiltelefon, iPod, vatten, plåster, kompisar och karta. 
  6. Regnkläder, tråkigt men sant. 
  7. Kameran med laddat batteri ( här föll hela min packning till en bara nästan perfekt packning eftersom kameran saknade batteri.

Bra utrustning! 



Maru

Låt mig presentera er för katten Maru. Han älskar trånga utrymmen och speciellt passerspåsar. Have a look! 

(Jag har ont i magen igen, vad vill den mig?)

Full fart

Hej! Hoppas alla mår bra! Jag gör! Igår mådde jag skit, rent ut sagt. Hade så ont i magen att jag kallsvettades. Men idag är det bättre men jag vågar knappt äta. Vi hade sovmorgon imorse och sedan efter en (som vanligt) trevlig lektion i sammhällskunskap slutade jag eftersom matten var inställd. Förvisso har jag bild om en timme men vet inte om jag orkar gå och kladda ner mig med lera idag. Jag har gjort vid lite på balkongen idag! Jag ringde pappa när jag var och fikade med EK, så han kom in med stolar och bord som jag målat. Jag köpte en duk och en filt på Hemtex och en lyckta och lite eko-ljus på Indiska. Romantiskt tema ska det bli för fullar muggar, länge leve Vitt och Rosa, skira tyger och vackra blommönster! Hallelujah!  
Efter skolan blir det fika med Josefina (ännu en kaffe) och sedan handla till utflykten imorgon och sedan på Step Fortsättning på Gerda med Emma. Full fart! Ikväll ska vi äta Wraps med kyckling och sedan får man ju inte glömma Desperate Housewives! Men nu måste jag verkligen plugga! 
Puss ♥



Den finaste bilden jag har


Bara titta på den. Jag skrattar av glädje varje gång jag ser den. Är den inte helt extraordinär?
Det är genialiskt! 

You make me blue










I'm so high school

Hej! Ville bara meddela samtliga om att det är skola imorgon och då behöver man ju få lite peppning såhär på  söndagskvällen! Därför ger jag er lite High School Musical. Vad skulle välden vara utan HSM? (...underbar?)
Kan meddela övriga samtliga att jag bor hos min kusin hela veckan eftersom mamma är i Portugal! Fett Narre!
Nu ska jag sova i nybäddad hästens med beige hundlakan! 


Showbuiss, bröst och stadsljus






.

Igår var skitkul! Vi yrade runt som yra hönor och jag åkte fylleberg-och-dalbana. Vi var lite här och där men kvällen blev på topp när vi stack till en ihopslagen fest mellan några studentkorridorer och avslutade sedan kvällen med nattmat på älskade BK. det finns inget bättre än en Crispy Chicken klockan halv fyra! Sedan trillade jag när jag cyklade hem. 
Hej så länge !




Lördagsfin





company1

Lördag


Schema för dagen:

09:00 Frulle
10:00 Spinning
11:15 Pumpa upp Pilatesboll (mamma kom på att hon köpt en fär typ en månad sen) och 30 minuters styrketräning
12:00 Organisera garderoben
13:00 Lunch på balkongen med mamma och moster Majs
13:30 Duscha och göra mig i ordning (blogga och kolla busstider
15.03 Ta bussen till EK
15.33 Knacka på hos EK, skrika lite och klappa hunden. 
17.00 ca. Äta och börja förfesta och dansa lite.
20.00 Börja få panik
22:00 Säkerligen tillbaka i Lund, kanske på festen. 
01.00 Vara lycklig 
03.00 Åka hem.

Så kommer antagligen min dag att se ut. Med lite osäkra tider och så men Thank god it´s Saturday!
Nu ska jag fixa till mig lite. Puss på er alla och Play it safe tonight! ♥
  

" I'm the beast, and I love it "

När jag lade in bilden i det förra inlägget på Miranda Kerrs perfekta sommarkropp kom jag att tänka på något jag sett häromdagen. Och jag kan inte annat än älska det! Ta det till er nu, männiksor: Ingen är perfekt.



Tjock och Finnig, och inga vänner har jag heller

Hej! Nu har jag varit på Nova och inhandlat lite nytt! Jag visar imorgon, I promise. 
Nu sitter jag i vår IKEA soffa och tjockar mig med Polly och Chaite från Te-huset. Mums... (måste jag nämna att det ligger en rulle Pringles i köket...)
Vad fasen hände med Beach 2009?

 

NP

Hej förresten. Välkommen till en ny dag som sakta lider mot sitt slut. Idag har jag haft två Nationella Prov på rad i Engelska (speaking och writing). På det muntliga provet slank det in ett och annat "liksom" var fasen nu det kommer ifrån och på det skriftliga glömde jag helt bort att man max fick skriva 600 ord. Hoppas hoppas jag klarar mig (här spänner man sig i hela kroppen och kniper ihop ögonen tills det gör ont i ryggen). Kollade på Le comte de Monte-Cristo på franskan. Man kan inte annat än älska franska filmer! Puss på er!




Inspirations




En god vän frågade mig precis var jag får alla mina bilder ifrån. Det ända jag kunde svar var: Ja, lite här och var. Sanningen att säga är att jag inte kommer ihåg var alla bilder är ifrån. Dom har hittats, sparats i min Tout-mapp för att mogna. När de blivit tillräckligt dammiga och bortglömda älskar jag att ta fram och återupptäcka dom på nytt. Det är mina besparingar. Mina undangömda dyrgripar. 






Varför går det inte?

Underbar låt, men det går inte att ladda hem den!

Free the horse


Today is a special day

Hej! Idag har jag fått jobb! Äntligen! Jag börjar jobba vecka 25 på Ica Klockareboden i Borrby! Ska bli underbart,bo i sommarstugan hela sommaren med kusinen min! Längtarrrr!
När jag kom hem från skolan bakade jag blåbärs och citronmuffins. Wonderful! 
Ska cykla iväg på Afro snart! puss på er!



Mendes




Lite Jordan Graham











Att upptäcka att något inte stämmer alldeles försent...

God Morgon! Vilken morgon! Jag var uppe med tuppen klockan halv 7 för att tvätta håret och skyndade sedan iväg till skolan bara för att upptäcka (med nyckeln i skåplåset) att jag hade sovmorgon till klockan tio. Surt. Men inte så mycket att göra åt det, var bara att cykla hem igen och sätta mig i soffan för att läsa ELLE. 
Igår var det samma sak, jag skulle gå ut med Toddy på lunchrasten. Så jag cyklar gladeligen hem till min kusin bara för att utanför dörren upptäcka att jag glömt nycklarna. Surt. Men inte så mycket att göra åt det, var bara att cykla tillbaka till skolan och hämta nycklarna. 





Love Betsey!






Some fashion would have been fine






Stråkar och bastrummor

Idag var jag på konsert, det kan se ut så här :


Men idag såg det ut såhär:







Ny kjol

Dagen outfit:

Brun Kofta : Gina tricot (fått den av EK)
Nya Kjolen : Zara
Svart Linne : Topshop
Halsband med Berlocker : Thomas Sabo



Sovmorgon






Just nu känner jag för lite...


Hur man överlever en personlig kris


Frukt, ELLE och en solig balkong!

Åt helvete och (förhoppningsvis) tillbaka igen

SS är aningen
  • En socialt inkompetent människa
  • En rädd människa, som inte vågar någonting
  • En sur och otrevlig människa
JAJA, SOM DU VILL! JAG KOMMER ÄNDÅ GLÖMMA DIG OM UNGEFÄR EN VECKA! 

Panik

Har panik inför imorgon, jag  kommer avsluta dagen i en personlig kris. Jag känner den komma smygande. 
Just nu kollar jag på Filip och Fredrik och vickar fenetriskt på tårna. 
Är det bara jag, eller är veckans Färjan2-reklam verkligen skitläskig och skitäcklig?



Bonjour




Nu gömmer jag bevisen


Jag har syndat...

Prioriteter och kattvalpar

Inatt drömde jag en hel utflippad dröm. Det började med att jag skulle till Åre, helt ensam och jag var jätte orolig att jag hade glömt min cykelnyckel. Sedan vaknade jag till i några förvirrade sekunder innan jag somnade om och denna gången var jag i Åre och skulle ut på skidsafari. Min guide var Gordon Ramsay. Senare träffade jag några vänner utanför en "hemlig klubb". Emsen såg ut som en knarkkärring. Jag var inte inbjuden till den hemliga klubben, men jag visste att allt det roliga fanns på övervåningen. Så jag rusade genom Huset, där dom hade en föreläsning, och upp för trappan. Där träffade jag AS som hade fått en puckel på ryggen och hennes älvkompis som hade en urgulllig Katthund som hade fått kattvalpar. Jag tog hand om dom hela natten och beskyddade dom för en äcklig kille från Borås som ville fotografera dom. 

Idag har jag en prioritering:
Plugga franska 

Så idag kommer jag vara lika intressant som ett streck. 





Elin Butter

Jag är en riktig Bitterfitta just nu. Är på släktkalas och har missat revyn. Sista föreställningen ikväll. Nu är alla på efterfest på Märtas (inklusive SS) och roar sig. Jag har en stor klump i bröstet inför Franska Uppsatsen på måndag och livet känns bittert. Som grädde på moset tröstäter jag i skrivande stund Små Kexchoklad och Plopp. Får mig inte att må ett dugg bättre. Jag tror jag ska ha mens. 
Puss på er!



girls just wanna have fun


(Outfit:
Basker- Från London
Scarfs- Mammas från typ 1970
Randig Tröja - H&M
Kjol - omsydd från Urban Outfitters)













Från i lördags. Finfin kväll, tack EK aka våldtäktskvinna. 

♥♥♥



Förlåt!

Förlårförlåtförlåt för att jag inte skrev igår, det hände så mycket på en gång. Jag blir helt snurrig!
Igår var jag i alla fall i skolan, hade inte så mycket lektioner och var på hälsokontroll på lunchen. Sköterskan ad mig ropa upp alla könssjukdomar och jag glömde HIV, vem fan glömmer HIV? 
När jag kom hem satt kusin ES på balkongen med en ELLE i handen. Senare kom även Svärd förbi och vi satt och myste på balkongen och åt Grapefrukt och Melon. Lovely! Sedan stack jag till JohA och träffade Emely och Malin. Vi kollade på Arn- Riket vid vägens slut, den var fatiskt riktigt bra! Men jag gillade dock inte att Arn dog i slutet. (oj, förlåt!)
SS då, tänker ni. Ja SS... i torsdags sågs vi ett par gånger, men det var mest på långt håll. Han har väldigt fina händer måste jag säga. EK tycker han är "inte okej", men jag tror hon har fattar hur hemskt mycket jag hatar när vänner säger sånt till mig. Så hon knep igen. Jag träffade honom senare på stan när han gick med några kompisar. Han log mot mig, jag log tillbaka och när vi passerade varandra sa jag Hej, men fick jag svar? Nej. Antingen blev han överrumplad eller så vill han helt enkelt inte hälsa på mig. Och ja, nu tror ni att jag är besatt. Och jag kan faktiskt hålla med lite om det. Jag är alltid såhär, jag får typ en liten crush i någon som varar i ... genomsnitt två veckor ungefär, sedan glömmer jag bort personen totalt och undrar vafan jag såg hos honom. Och ja, så kommer det säkert bli i det här fallet också. Fan ta mig! Aja, man kan ju lika gärna försöka så länge det varar, men jag vill inte såra någon (eller själv bli sårad). Fin är han i alla fall... för tillfället. 
Idag har jag varit och tränat och snart ska jag in till Malmö med ES, Svärd och Keiko. Kul som bara den!
Min cykel har punka och mina hörlurar funkar inte. Jag har inga biljetter till Katterevyn (vilket innebär att jag missar den i år) och ikväll är det släktkalas, Yay! 
Ha det bra! 





A little something...






Dream come true?


Jag drömmer mycket, och konstigt. Inatt drömde jag om påskpyntning i trädgården, duschar i vardagsrummet och en svullen fot jag stödde mig på hela tiden. I denna dröm hittade jag också ett par Holländska hjärtformade solglasögon i ett gitarrfodral från 1973. 
I förra veckan drömde jag bland annat om att jag var en hemlig agent utskickad på uppgrag. Jag åkte hiss med en kvinna och min ända uppgift var att fånga hennes glass om den föll mot golvet. Jag kände mig som om jag var i fiendes klor. 
I söndags drömde jag om Ipred-lagen. 
Har jag bara livlig fantasi eller är jag allmänt utvecklingsstörd?


First cut is the Deepest

Första klippet detta året. Vet inte om jag är nöjd eller inte. Hard to say. 

Telefonsamtal mellan mig och EK i skrivande stund:

Jag: Hur stavas Deepest?
EK: Jag vill inte veta vad du gör just nu...
Jag: D..e..e..p..e..s..t... jag lägger upp en bild...
EK: Helt fel Elin, helt fel... Vad gör du egentligen?
Jag: Lägger upp en bild ju, stavas det verkligen så - Deepest? 

puss på're! ♥

Hello Summer of 09










En fin liten historia om en fredagkväll...





I fredags var jag först hos JohA på en trevlig liten middag med bland andra NL, Emsen och Kuttz. Jag hade det mycket trevligt inbakad bland samtal om krigstekniker och SingStar innan jag tog pågatåget till Lund för att möta upp med EK och hennes lilla pojke Schäfern. På tåget skrev jag världens längsta sms till mamma om allt och ingenting, på riktigt. När vi alla träffades på Mejeriet i Lund pratade jag oavbrutet hela vägen till stationen och det var bland annat i denna ohindrade ström av ord som Schäfern fick sitt smeknamn.
 Vi bestämde oss för att ta en taxi till Svärds (höger) och vem körde taxin om inte en väldigt trevlig man som kallade sitt alter ego för Havre. Jag har aldrig haft så roligt i hela mitt liv, eller varit så rädd. Havre hade nämligen inte mindre än tre små uppstoppade ugglor i taxin, den tredje såg vi aldrig, och vi får säkert heller aldrig veta var den tog vägen. Ingen vet, helt enkelt. I alla fall, vi kom alltså fram, och hade jättekul. Vi dansade till gamla dängor som Bailando och Fame, träffade människor som drack ur påskägg och hade allmänt humöret på topp(ordsprutan Jag hade fortfarande svårt att kontrollerna min obehindade pladder men den smittade av sig i alla fall). När EK och Schäfern började bli alltför intima ute på gården såg jag SS stå en bit bort, fenetriskt knappande på sin brors mobiltelefon (med stegräknare). 
 Utan att tänka (eller med en hjärna smått dimmig efter lite tysk vodka) gick med bestämda kliv fram till SS och (eftersom vi är smått bekanta) gav honom en rejäl kram. Sedan pratade vi (om kanske mest jag) om allt och inget. Det blev väl mest ytligt pladder men det var inte tyst speciellt länge och i min tysk-vodka-dimmighet var jag glad, bekväm och otroligt snygg. Ni vet hur det är. Jag träffade många trevliga människor tillsammans med SS, bland annat trodde en (toppen)kille att jag var SS "flicka", och jag protesterade inte. Jag bjöd honom på en cigg istället. 
 När det började bli kyligt fick jag låna hans jacka, men när vi kom in tappade jag bort honom i folkvimlet. Inget vet var han tog vägen sen. Vi bytte nummer och när han drog hemåt tidigt, nykter och med en Elin-luktande jacka blev allt med ens lite tråkigare. Mer än så var det inte, ingen jordskredsseger precis, men Mumin kommer han alltid vara. Sitta och kolla på grovhångel är ingen höjdare och den påskäggsdrickande människan var som bortblåst. Kvällen var trevlig hur som helst och här är bevisen. Ont i ögonen? 













Tisdag

Det här är vad man kallar ett klassiskt plugg-ugg. Jag hade simtest imorse (gick bra med min sjuka poolbacillskräck) och sedan har det bara varit studeringar hela dagen idag. Köpte i alla fall finaste skorna från Bianco på lunchen idag (vem f-a-n sätter en 3,5 timmars håla mitt på dagen?!) men jag vet inte om jag ska behålla finisarna eftersom de är alldeles förstora därfram och mina fötter trillar fram så de ser försmå ut. Kom hem från skolan vid halv fem och har plugg-uggat sedan dess. 
Dagens högdpunkt var utan tvekan SS. Han är för fin och jag tror inte riktigt att mina cp-vinkningar imponerar på honom nämnvärt (snarare skrämmer ihjäl honom). Mer om det sen. 
Nu tillbaka till 1918-1939. Mellankrigstiden. Yay! 





You're Dead Anyway, So Let's Disco


"Ny" sjal

Hittade denna sjalen hemma hos Pappa idag, mamma fick den av morfar när hon var ung. Den är från Kina och min nya älskling. Ni får en liten puss också! 

Random bilder

Här är lite av mitt liv den senaste månaden:

13 mars var jag hemma hos EK i Veberöd för en trevlig liten tjejkväll. Här är EK och Jag som allra vackrast:


Lånade fin gul klänning av EK,  + mycket smycken: 

Sötaste Toddy låg mitt bland alla skorna när vi hade get together med Fisksoppa hos oss:



Lite påsk i vardagsrummet:

På väg hem till Lara på fest den 27 Mars:
(Tips: Eyeliner och guldskimrande skugga i ögonvrårna är alltid fint till festen)

Finaste kusinen i Warsawa:


Det här var lite egna bilder från innan påsklovet. Bilder från i Fredags och Söndags + fina historier kommer senare. Puss på er! 
Nu ska jag ut på äventyr

Stress och Plugg-ugg

Nu har jag fått ordning på ca 1000 bilder hahaha så lite finfina picseluringar kommer upp inom kort! Jag känner mig lite stressad nu, eftersom jag egentligen skulle plugga historia idag. Så det får bli lite sånt först. Mycket fina minnen har skapats detta lovet i alla fall! Här får ni en låt som får en på lite skönsång och fuldans humör! Puss puss ♥



Den här videon var ju bara för fin! Så söta! 

The New Wilderness











Gutenmorgen!

Hej Cutepies! Jag får be om ursäkt för att jag inte kom till skott igår och bloggade lite. Det får bli desto mer idag! Nu har jag fått min kamera i alla fall så jag kan lägga in bilderna från påsklovet! Det är ju bara helt fantastiskt att vi är lediga idag också! 
Snart ska jag ut till Nova och inhandla lite skor sedan blir det hem till papi och plugga ihjäl mig. 
Vi hörs!


Hello my red hair.

Ge mig! Jag vill vara en liten rödtott nu! Är det inte bara helt underbart fint!?

Påskpresent

Jag tycker om att tjäna pengar på att bara ingå i en släkt och le lite gulligt medans man äter god mat. Om någon vill hyra in mig som barnbarn eller något så går det bra, bara man får något i kistan, lite komplimanger och en liten slant. Vilken business! 

Här får ni lite ekta posk; 


Kickaburr

Glad påsk allihopa! 
Så klart glömde jag min kamera igen. 
Jag berättar allt om kvällen senare. Puss på er!
Nu är jag på påskmiddag med släkten. 


Hur man spenderar en Långfredag.

Sitter och myser på balkongen med pastasallad och fin musik. Livet.



Recept på pastasalladen:
1/2 Halloumi
Valfri Pasta
Ärtor, mycket ärtor
Körsbärstomater
Gravad fjordlax
Solrosfrön
Örtsalt och svartpeppar
En klick Creme Fraiche



Paolo Nutini - Loving you

Findag

Idag är en sån dag då jag vill vara alla till lags och inte vara i vägen eller göra någon ledsen. Idag är jag Snällelin. Hon är nästan alltid snäll. Men på samma gång vill jag bara koka över och slänga historieböcker i vägen och bryta i sönder påskris-pinnar. Så arg vill jag vara. Idag är också en sån dag när jag inte riktigt vet var jag har mig själv. Jag är lite borta. 
Igår var supermysigt. Mormor och Morfar kom också ner och jag och min kusin fick presenter. Bland annat en röd sommarklänning och mina finaste Ray-Ban. 


Äntligen mina

Jag måste plugga idag fast jag inte vill. 
Jag ska klippa mig på Onsdag fast jag inte vill.
Jag måste skicka iväg massa papper fast jag inte vill.
Jag måste ringa Ica om sommarjobb, för jag vill. 



Godast just nu

Vår smoothiemaker är isönder och i mitt desperata behov efter något fruktigt och krämigt har jag kommit på en jättefin idé. 
Du värmer helt enkelt lite frysta blåbär/hallon/björnbär/whatever i mikron bara i ca 20 sekunder så dom blir lite varma. Sedan häller du på lite kall yoghurt (jag tar vanilj) och blandar lite lätt. Det är så gott att jag nästan skuttar hela vägen ut till köket för att göra lite till! 


Det är bäst att göra det själv! 

Skärtordag

Hej! Bli bara en snabbis idag, hoppas ni bli tillfredsställda ändå! Igår var jag på spinning på lunchen och sedan i Malmö med finaste tjejerna NL, Emsen och JohA. Underbart vackert var det. Jag var pigg och glad som en duracellkanin och vi åkte bland annat till Entré och jag köpte nya skurr. :) På kvällen kom världens finaste bror och hälsade på och mamma och jag gick ut en långrunda med Toddy och pratade, längesen.. 

Idag hittade jag en fin ask i vårt glasskåp i köket. Den var hjärtformad och var från Mormor och Morfar som precis kommit hem från Thailand, lagom vill knoppperiod. Jag är glad att de är hemma och att jag åt choklad och drack kallt kaffe till frukost. Puss




Idag ska jag förresten ner till världens finaste sommarstuga. Det är Påsk det! 

Tisdag, Movies and Easterlove

Jahaja, vad har hänt idag då? Jag har målat, varit rädd, klätt påskris, sjungit Other Side och blivit uppflörtad på Hemmakväll. Inte illa va? Snart ska jag hem till min kära kusin och kolla på film. Jag hyrde Damernas Detektivbyrå, Burn after reading och Patrik 1,5. Egentligen ville jag hyra Sisterhood of the traveling pants för att ettan var otroligt bra och bland annat Blake Lively från Gossip girl och Ugly Betty är med. Finfint. Men jag hyr den väl senare. Nu närmar sig påsen och jag säger bara Länge Leve kungen! 

En puss till er, lite påsk och lite dagens outfit:


Sjal - hitegods hos kusinen
Beige kofta - Zara
T-shirt med tryck - Monki
Beiga Chinos - Gina Tricot
Vita fjädrar - Malmborgs



Min äldsta vän

Det här är NL, vi har känt varandra så länge att jag inte ens minns hur vi blev vänner. Jag tror vi lekte med My Little Pony på dagis och hoppa hage i trean. Vi har fortfarande kontakt med varandra och det är det bästa som finns! Hon är som pricken över i:et, som grädden på moset, som apan i trädet... 
Puss på henne. ♥


Här är vi när vi var väldigt små.


Här är vi igår.

Ellen Dahl




Så jäkla mysigt!

Åg, vad trevligt det var ikväll, jag har världens underbaraste vänner! Puss på dom!
Hoppas alla har haft det bra inatt, puss på er också <3



Balmainfeber

Fiiiiin 

Grillkväll!

Har precis bestämt med mina fyra bästa vänner från grundskolan att vi ska grilla och chillkröka här hemma hos pappa ikväll! Ska bli så underbart mysigt att träffa dom igen, jag har saknat dom som fasen! 
Hoppas ni också får en trevlig kväll med mycket mys! 
Au revoir! 


Här är jag och mina vänner förra sommaren! Det är jag som posar i den gula jackan i mitten. Det var en fin kväll det!

Söndag.. eller måndag!!

Det är ju för sjutton liljor Måndag idag! :O Nu blir jag helt ställd! Jag är i alla fall hemma hos pappa och fixar lite inför påsken (vi ska ha lite fest på lördag) och tar hand om min fina lilla häst. Hon är otroligt ball. 
Så här pigg ser jag ut i detta nu:

Nu har jag mycket att göra, vi ses bananer!


funka nu då

varför funkar det inte att lägga upp bilder man har ritat i paint? Jag hade ritat en jättefin bild på mig i min outfit från lördagen och jag vinkade till och med till alla :( Jag vill lägga ut den ju! Men det funkade inte igår, och inte idag heller! Gahhhhrrrrrf (uttalas: garf)! 


Lördag Kväll.

Hejjjjjj! Igår stack ju jag till EK för att peppa inför festen senare på kvällen. Micki och Ida var också där och vi hade skitmysigt med promenad, banan&curry pizza och tjejsnack! I love! Sedan vid åtta tiden träffade vi upp två killar som EK kände (liten by...) och drog på förfest där vi hoppade studsmatta och svepte piggelin-shots. När vi kom till festen hade vi jätteroligt, var översociala och jag lärde känna massa nya trevliga människor. Jag hookade två killar (en för att det var synd om honom) och EK fick sig en släng för att ta reda på om jag var obehagligt torr i munnen. Det var jag inte. 
I tvåan ska vi få en ny kille i vår klass, SP1C. Han heter Carl (Karl?) och var otroligt söt. Jag har redan paxat honom. Vi dansade tills festen var slut och det var dags för städning. Senare på kvällen gjorde Micki en Elin Sonander, fast på toaletten och jag sov gott ända tills jag vaknade med ett ryck och kutade till 10-bussen. Panikattack i hälsenan. 
Hoppas alla hade en trevlig kväll. 


Sommartid

Den här sjöng vi på alla skolavslutningarna inför sommaren från 7an till 9an. 
Fast i olika versioner. Hittade ingen med bättre video. 

Summertime falls into place

idag är det sommar.














Morgonträning och nya skor

Hejhej! Imorse var jag på spinning klockan 10.00. Underbart. Jag svettades som en gnu. Sedan har jag faktiskt inhandlat ett par sprillans nya skor och jag tror jag ska köpa ett par seglarinspirerade ballerinaskor i brunt läder från DinSko och gladiatorskorna med fransar som jag bloggade om igår från Bianco. Bli totalt ca 1000 kr, och plus de jag köpt idag från Le Coq Sportif för 400 kronor. 


Om några timmar ska jag iväg till EK för att ladda inför kvällen. Vid åtta ska vi väg på förfest och sedan blir det 18 års fest på Idala. Lovely! Jag återkommer med bilder och outfit! Puss♥

Confession...

Ibland när jag behöver muntra upp mig kollar jag på bilder på mig själv på Facebook (alltså bilder där jag är taggad) och minns tillbaka på alla galna kvällar och fina människor. Sen ler hela jag. Så fint allting har varit. 



Håkan Finis

För en lång lång tid - Håkan Hellström
Detta är sommar. 

Walk the Catwalk

Lite bilder från årets största Fashionshows
Direkt från New York, London, Paris, Milano:

Eley Kishimoto London


Alexander McQueen Paris


Emporio Armani Milano


Giles London


Matthew Williamson New York

Fredag

Godeftermiddag! Hoppas allt är bra med er! Jag kom till skolan kvart över åtta och då hade vi tydligen ingen Matte, och eftersom Franskan var inställd hade jag alltså en lektion idag och slutade därför tio i elva.. Underbart! Sedan dess har jag verkligen luslänsat Lund på underkläder, skor och påskägg. Jag hittade ett par gudomliga skor på Bianco, ett par svarta gladiator med fransar på i svart! Så här ser dom ut:



Jag köpte även lite nya underkläder, bland annat nya Mens-trosor. Så jäkla skönt att slänga ut allt gammalt och in med lite nytt och fräscht! Tyvärr är jag rätt tråkig med färger med mera, jag kör mest svart och vitt, men jag ska faktiskt köpa in ett rött och ett rosa set också så har jag Svart, vitt, knallgult, mörkblått, rosa och rött! 


Totalt sju par trosor och en svart BH. Jag är nöjd! Θ

Förövrigt blev det påskägg, godis, en ring och nya stearinljus!

Ha det bra! 





Bikbok sommar

Ända sedan jag träffade en jättegullig expidit på Bikbok i Malmö har affären legat mig varmt om hjärtat. I alla fall så gillar jag verkligen sommarsatsningen, med modebloggande modeller och härliga sommarbilder! Smakprov följer!












Sunshine

Hoppas alla har haft en bra dag, och efter regn kommer ju solsken och jag har varit jätteglad och pigg hela dagen. Det är SOMMAR idag, kan ni fatta det? Hela lund blomstrar och man vill bara packa en stor filt, mackor, saft och frukt och sticka ner till Butaniska Trädgården och picknicka med trevliga människor! Men istället sprang jag och EK ner på stan och köpte jordgubbssmoothies innan idrotten. Efter skolan tog jag en runda med vackraste Toddy och nu har jag precis kommit hem från spinningen. Underbart? Ja! 
Imorgon SKA jag köpa nya skor. Jag ska även investera i nya underkläder (nästan allt ska ut) och så ska jag fixa lite inför påsken! Myspys! 
Puss på er! Nu ska jag skutta in och duscha! ♥



.

April April? 

Let's go Fashion








Äntligen! Thank God för Ytligheter! Inga fler djupa samtal, jag orkar inte det heller. Hahaha. 

Lets go to Ikea ang eat Ice-Cream

Ikväll bli det Ikea! Ska bli kul ändå och riktigt skönt när man vet precis vad man ska ha: Förvaringslådor, Bokhylla och Mjukglass! Ha en bra dag!


RSS 2.0