Jag tycker om grisar.





Vet inte riktigt varför jag lägger upp den här. 




Pastellskjortor och hundvalpar.



Oj, vilken överraskning! Var ska jag börja? Tack ... ! Tack! Wow, vilken känsla att få sitta här på min kontorstol och vänta på livet, så det här är beviset på att mitt liv kommer börja nu? Att vinna den här söndagen med denna konkurrensen är verkligen... wow, Vilken överraskning!

Jag vill såklart börja med att tacka min kära familj. Chiquita, Don Höna och Korvprinsessan. Vilket stöd och vilka piskrapp jag har fått av er genom åren! Men hur det än går så slutar det alltid med att vi äter kanelbullar och dricker Söndagskaffe tillsammans. Tack mamma, för alla fina visdomsord såsom "Det är bättre att slå huvudet i väggen än att inte använda det alls" 

Jag vill även tacka Carro för en superkväll! Tack för fina (och mindre fina) människor och för det dåsiga vinet och den goda grädden. En bra kväll! Och tack till taxin som tog oss hem till lund igen. 

Jag vill tacka Elin Karlsson för att hon är homosexuell och för att hon har lärt mig att vara ärlig mot mig själv. Vi är alla olika, men vi är lika sexiga ändå. Du är en jävla toffel, men jag tycker om dig.


Tack till Hanna Mejàre för den fina behån. 

Och tack till alla andra fina människor som gör att man överlever söndagar. 

Sen finns det ju också människor jag INTE vill tacka. Som mina fucking lärare. Jävla ligister!
Hur vågar ni plåga mig på det här sättet? Jag har faktiskt saker jag hellre skulle vilja göra än att sitta all min tid som vaken medborgare på stadsbiblo och plugga franska glosor, bergarter och pq-formler. Dö, idiotet, DÖ! (eller dö inte, men säg upp er från ert arbete i alla fall) 

Ja, det var allt från mig. Tack för allt stöd och uppmuntran som har tagit mig fram till den här söndagen. Jag önskar er alla en fortsatt trevlig dag! 

Tack för mig! 















Det här med ansvar...



Fuck ansvar.




I give you Sacha Dumain.


Jag har gått med i facebookgruppen " Vi som älskar bögar". Äntligen. Fast å andra sidan tar jag det nog lite för bokstavligt.
Han är världens sexigaste bög. Han är kosmos, rymden och alla planeterna. Och jag älskar planeter! Och jag ÄLSKAR bögar!!!!
Lägg till exalterad andning och det här inlägget är fulländat. 





























Ja, jag vill ligga naken i hans säng. 




"I love myself, I feel myself, I fuck myself, I kiss myself."
- Sacha Dumain







Fredag?



Åh, vad äckligt jag har mått idag. Fuck berg-o-dalbana åkning i den fysiska hälsan. Ville typ gråta så skönt det var att sticka hem klockan 12 och lägga mig i fosterställning under täcker i en halvtimme och hyperventilera. Himmelriket!
Sitter i skrivande stund som en pulveriserad sten och har ett festsuget ex på halsen och en polly i munnen. Det är snöstorm ute och jag orkar inte riktigt tänka just nu, så där tar det stopp. 

Hejdo! 







M fl.





ja.




vad män är bra för



Spånade lite fritt idag om vad mina krav är på män. Det hela är egentligen väldigt simpelt.
En man ska:

  1. Kunna prestera
  2. Kunna leverera
  3. Inte säga emot



That's it!






Kanelin



Åh det går lite utför med det här känner jag...
Jag har ett sjukt pressat schema för tillfället och hinner knappt blinka. Blä på det. Baskard, min autopilot, är på mest hela tiden och jag lever konstant och bastant på kanelbullar. Mina vänner (vänner?) har tom gett mig namnet Kanelin. Men det har faktiskt inte enbart med det att göra.
Pallar snart inte trycket längre.
Au Revoir mes amis! 


Min hjärna just nu;






FIN




Egentligen...


Mr Brightside och stay-ups.


Hej. Min kväll var great. Jag fick tillräckligt med uppmärksamhet och bekräftelse för att det ska räcka för en hel vecka. Vi var alltså fyra tjejer (varav två singlar) och tolv killar i ett nybyggt hus långt ute i Ingemansland. Det tog drygt en timme att gå dit och vem trippar inte runt i högklackat? Jo, jag.
Men kvällen var lyckad.
Nu ska jag hem till min fina vän och äta chokladbollar och bakismysa! Det är det bästa med söndagar!

Bisous mes amis!






A story of boy meets girl





Åh. Herre. Gud. Den här är fantastisk.
Jag är kär. Jag är kär i en film.
Jag ville typ skratta och gråta och gråta och skratta om vartannat. Så vacker var den.
Och den var lite som jag. Eller som jag skulle vilja vara i alla fall.
Det är nog det bästa. Jag kände igen mig.
Den är helt strålade. Med största sannolikhet det rosa som ligger ovanför vardagen. 




















(500) days of Summer. 



ps. Soundtracker är helt briljant. ([500] Days Of Summer - Music From The Motion Picture – [500] Days Of Summer - Music From The Motion Picture) ds.


The time of my life






Hej här är lilla Elin. Det var tider det! 

Tyvärr har jag inga speciellt söta bilder på lillaElin här på datorn. Ajaj. Men ni får väl tro att jag var ett lite annorlunda barn. Kanske var jag. 







För oss som gillar att hångla.





Jag har fått en wonderwall. Det kräver en Hooketdirr-lista.
För ibland är det så illa tvunget. 

Puss ♥

ps. För er utan spotify:

ds.




En konstig fika






Ja, här är då jag i skrivande stund. Kom verkligen inte på någonting att skriva idag, fantasin är något krasslig.
Kränger i mig konstigaste fikan någonsin, Ramlösa och Pimpim-klubba. Fint ska det va!
Har varit relativt duktig flicka idag, om än lite sunkig. Har legat och kollat på That 70's show med Toddy hela eftermiddagen. Vilket ruuuuus.
Ska meditera nu.






Kanske lite för många vackra ord i ett inlägg.



Lite såhär var min dag:








Alltså väldigt bra. Jag vaknade bredvid en snusande Katti. Jag är väldigt förvirrad på morgonen men vi hade det förtjusande.
Har busat hela dagen med vackra gnistrande människor. Tycker otroligt mycket om att skratta för den delen också. Utan anledning såklart!
Ikväll fick jag mattehjälp hos min bror, och hade även chansen att ge honom en splended födelsedagspresent! En jordglob i antikstil som vi studerade i drygt tio minuter i djup förundran...

Jag vill även meddela hur mycket jag tycker om mina vänner just nu. Tycker väldigt mycket om Hanna. Tycker om att hon hör av sig när jag glömmer att jag vill träffa henne precis den sekunden och att hon gör mig glad och skuttig ända ner i tårna. She's a keeper! 

Nu måste jag sova. Hur euforisk jag än känner mig så hänger påsarna (som brukar vila under ögonen) ända nere vid axlarna. Nu är det dags att ta igen! Love you all. 









En fin vän







Hahaha, måndagskärlek! 







Pang





I'm the cunt who sits up in his room
Heart sick and eyes filled ut with blues
I don't know what you've done to me
but I know this much is true
I wanna do bad things with you

Jag är beroende! Även om jag sjunger helt.totalt.fel.
Den är finast just nu jajaja. 




Autopilot





Hej. 

Har haft min autopilot på hela dagen idag. (Kanske i en hel vecka faktiskt, jag vet inte).
Satte mig själv vid ratten igen när jag vaknade till liv efter betygssnacket i Svenska C. Han sa att jag verkligen hade rört honom med mina texter och att jag var så gott som felfri. Jag började gråta. Elin daskade till mig och jag återgick till autopiloten.
Min autopilot heter Baskard. Mest för att jag uttalar det på vansinnig frustrerad franska i mitt huvud. Han är nollställd han, lika neutral som Schweiz. Om man frågar honom hur han mår så säger han "vet inte" och om man frågar honom vad han gjort idag så säger han "vet inte".
Men han är skön att kunna sätta på, när man inte ritkigt orkar tänka och klura och känna och utreda. Då är Baskard helt perfekt. Han säger inte så mycket, han vill mest att allt ska vara som filmjölk; lent, vitt och utan klumpar.
Min autopilot och jag. 






Panic attack




Ligger på golvet och hyperventilerar. Mamma kokar te och hämtar min tvångströja. Känns som jag ska explodera. 






Ni ser den här bilden? Den är tagen från Sacha Hiltons bostad i Paris.
Vårt hotell låg precis till vänster om bilden.
Detta betyder:
Jag var fem steg ifrån honom. Hela tiden jag var i Paris. Tous les temps! 





Och inte nog med det!
Nu chillar Sacha stenhårt i vår park - Jardin de Luxemburg!
Vi gick där varje dag.


This is destiny. 

Dör nu. Gråter som ett får. 



Besudlad?












Heartsick and eyes filled up with blues











Inatt hade vi True Blood-maraton hemma hos Maja! Det var narre, tycker absolut mer om säsong 2 fastän det är mindre sex och mer orealistiskt. Jason är typ snyggaste mannen någonsin, hade fan inte bangat!





Oh you sexy fish...


Allt för mig idag, puss på're! 



S.e.r.i.ö.s.t!












Okej, fan nu måste jag föklara mig.


1. Franskalektionen 14.00-15.35
(bara jag som skrattade?)

2. Stadbibloteket 15.55-20.00
Ironiskt nog sitter jag och lyssnar på Proper Education medans mitt sociala liv sakta tynar bort och ersätts av studier, stadsbiblotek och... kanelbullar. 

3. Hemma 20.15-08.00
Tror ärligt talat gud har s panat in mig, pekat på mig med sitt korta prinskorvsfinger och sagt till djävulen: ta henne vännen min, hon gör ju ändå ingen nytta!
Och så gav gud mig till djävulen så att han kan tortera mig med beslutsångest, tidigarelagda prov och dålig sömn.
Tack gud...






Ge mig en bomb



















Prio



Hej.
Idag får ni en seg-i-hjärnan Elin och en fin prioritetslista jag har snickrat ihop efter 9 timmars plugg på stadsbiblioteket. Beware.

  • Prioritet 1: Plugga
  • Prioritet 2: Plugga
  • Prioritet 3: Plugga
  • Priotitet 4: Plugga
  • Prioritet 5: Överleva
  • Prioritet 6: Plugga

Ha det bra. Hoppas ni har mer liv än jag.











♥Åh, så fint.







mitt favoritord är egentligen ordet "fin". för det är så litet och ömtåligt men vackert på något sätt. precis som det allra ömtåligaste kronbladet på den allra ömtåligaste blomman. precis som ett maskrosfrö som flyger i vinden en kall oktoberdag. så ser jag på ordet "fin". och "fin" är ett så användbart ord. för det finns något som gör varje människa fin och då kan man alltid säga: "det fina med dig är..." eller så. "fin" är ett uppmuntrande och ömtåligt ord tycker jag. finfint!




från: niotillfem

God bless you




Hahahahaha orkar inte att jag nös så kraftigt att jag blöder näsblod nu...









Help?








Jaså, Ajo behöver hjälp?
Jag då????
I could use some help!




Today, I choose me.






Tycker om när mamma har middag här hemma så hon kan få massa fina presenter som hon kan ge till mig. Ett litet leende i min misär. Puss på henne. 




DageN^



Hej.
Just nu sitter jag i morgonrock och äter Risen och lyssnar på Edith Piaf. Jag hade planerat min dag perfekt och såklart spricker allt och nu har jag ingen ork alls att planera något alls. Hatar Söndagar. Jag måste lämna in en så infernaliskt tråkig uppsats som jag bara typ skrivit två ord på. Plus att jag har tuschpenna i hela ansiktet och att mina fötter är blå. Min morgonrock luktar bränt. Vad ska jag göra med mitt liv?





Vill kolla på La vie en rose och gråta lite nu.
Men jag.måste.plugga.







Ridiculous but true










Hej min vän!





Hahaha, jag var tvungen...





Hur man överlever (på riktigt)



Jag är super super super sjuk och hostar så mycket att det kvittar hur många sömntabletter jag tar, jag somnar ändå inte...


Såhär överlever man:
(jag är fullt seriös)

  • Prova nya pizzasorter
  • Lyssna på fransk musik (helst France Gall)
  • Röka cigaretter
  • Styrketräna sin sms-tumme
  • Mysa med Peng
  • Kolla på kattungar på blocket.se

Puss







Besatt



Jag började gråta när jag såg den här:





Den kostar bara 306 kronor. Men då är inte frakten med, och med den kommer den säkert kosta en hel förmögenhet och när jag tänker på det börjar jag bara gråta ännu mer...





2009 Juli- December



Juli



Juli handlade mest om jobb, jobb och jobb. Men i mitten hände Hultsfred


Och min kusins 18-års fest som jag skrev såhär mycket om.



När jag fyllde år badade vi i flera timmar, åt bakverk i all oändlighet och jag fick en resa till Paris!




Jag var i Lund en och annan gång och lekte dunkgömme!


Lite vänner hälsade på i sommarstugan då och då.


Och min bror flyttade ihop med Finaflickvännen och vi hjälpte dom att bära flyttkartonger!



Augusti

Det värsta som kunde hända var att sommaren tog slut. Men slutet av sommarlovet var fantastiskt. Och gud, vad jag hade saknat lund trots allt.


Jag läste boken Good Grief och blev lite kär i den.


Förspelet började innan festandet kom igång igen på riktigt. Vi var på stranden och hade sand i ögonen.


Vi började skolan, spanade på fina pojklamm och busade på Malmöfestivalen


Jag tappade mina fina glasögon.


Och färgade (äntligen) håret rött och blev nog lite av en ny människa.
Sedan var augusti slut.
September

September såg ut såhär mest hela tiden. Och vi fikade varje dag efter skolan.


Vi hade Band of Brothers-maraton hemma hos Maja. Det var magiskt.


Sommaren ville inte riktigt ta slut och jag var förvirrad men glad.


Vi var på Maskeraden "Vad är du om trettio år?" Jag var bonde och Julia var uteliggare.


Jag umgicks med dom här två och vi gjorde massor med vidoeklipp.


Jag förstod äntligen charmen med Axel.



Oktober

Jag hittade en massa nya fina vänner.


Vi busade på en briljant Moneybrother konsert.


Jag blev förälskad i Photobooth och då gick det utför!


Jag lärde känna två vackra flickor.


Var ung och skuttig konstant.


Jag lärde känna Elisabeth och vi var på Revy-fest.


Vi skrev kärleksbrev istället för att plugga.


Min mamma hade fest och vi hade roligt.


Den 30 november firade vi Halloween. Jag och Linnea fann varandra.



November

Vi åkte till Paris. Det var magiskt, magiskt, magiskt!




Jag och Elisabeth kunde sitta i flera timmar på min balkong och lyssna på Regina Spektor.


Vi var hos Angelika på poolparty.


Det blev mycket mycket CK...


Vi gick på Världsfest och jag var Miss World, såklart.


Vi hade grekisk afton hos Peng när hon fyllde år och sedan stack vi till Tuna


Och jag köpte det här halsbandet från Jimmy Choo!



December

December inleddes med FN-rollspelet. Jag var från Indonesien tillsammans med dessa två sockersöta tjejerna.


Josefina fyllde år och vi firade.


Lussevakade gjorde vi hemma hos Sofia.


Sedan kom jullovet och vi klädde oss varmt, varmt, varmt.


Vi busade i snön vareviga stund




Och hade CK hos mig var och varannan kväll.


Sedan kom julafton!


Och efter det blev det nyår igen... och det var mer magiskt än någonsin!












Och så var 2009 slut helt plötsligt och ett nytt år började. 







Vacker vän efterlyses



Hej!
Sneakygirl har tappat bort sin vän. Hon är rätt så lång och tycker inte om Sneakygirls. Kanske därför denna efterlysningen finns till. Vännen är rolig, konstig och alldeles alldeles underbar. Hon bor i ett fint hur, med en fin familj och sneakygirl saknar att bada i hennes jacutchi. På dagarna umgås vännen ibland med Sneakygirl. De brukar ha det väldans skojigt. Nu kommer Sneakygirl nog mest sitta hemma och spela alfapet med sin senila farmor. Sneakygirl vill skicka ett fint brev med godis i till vännen, men vet inte om detta kommer uppskattas. Speciellt inte om hunden äter upp hela marabouchokladet och får ont i magen, vilket troligtvis kommer hända. Sneakygirl vill så mycket, till exempel ligga och sjunga Lille Pump hela natten och försöka gråta i sin käre väns sällskap. Det är bara vännen som förstår Sneaktgirls kärlek till Sacha och andra homosexuella, franska män. Kanske därför denna efterlysningen finns till.
Ring mig om ni ser henne är ni snälla. Eller ring polisen.








2009 Januari-Juni



365 dagar som har gått med vindens hastighet. Men trevligt har det varit!
Här är mitt första halvår av 2009:

Januari


Det nya året inleddes med pompa och ståt och magiska människor.




Vi var på fester mest hela tiden.





Februari

Jag funderade på att bli rödhårig


Såhär såg jag ut mest hela tiden:




Och vi var på fest...
Hos Lara

Hos Katti

Hos Kim

Jag åkte också en sväng till Stockholm och hälsade på Håkan, Åsa och Harald



Mars

Vi åkte upp till vår stuga i Åre och åkte skidor för hela slanten!






Det blev vår i luften


Jag hade fullt upp med mina män


Och var mycket hos min kära EK


Och Elin Svärd bjöd oss på Homecoming som blev ett minne för livet.




Bus hos EK.




Och jag följde Modeveckorna slaviskt!



April

Jag lekte med Nicole i flera dagar.


Jag köpte världens finaste skor.


Och fick äntligen mina Ray-Ban, lagom till påsksolen.


Det blev äntligen vår så man kunde mysa på balkongen!


Och jag såg ut lite såhär.



Maj

Jag såg ut lite så här ja, och ägde världens finaste klocka som inte finns längre.








Vi firade Valborg med Marängsviss!


Och grillade för första gången!


Jag träffade lite gamla vänner


Bland andra Henke aka Pawn! Finaste mannen.


Och lade upp en och annan film!


Vi var på maskerad också och alla var väldigt vackra.




Jag drömde om Paris jämt och ständigt.



Juni

Jag läste ut en helt fantastiskt bok. Haruki Murakamis Norwegian Wood.


Vi busade lite på Siesta!


Jag var på Wallmans i Köpenhamn och åt sjurätters middag med chokladfontän som avslutning.
'

Jag firade att skolan var slut i min nya sommarklänning.


Jag sa hej då till finaste Lucy.♥


Var smått besatt av byxdressar.


Presenterade er för The Milk Tooth.


Och allt Juni egentligen handlade om var Oscarshem.








Lever ett mysigt liv.



Hej.
Jag orkar inte uppdatera.
Imorse var jag ett litet nertrampat russin i en nopprig matta. Men kvällen var god, KVÄLLEN VAR GOD. Kom hem vid fyratiden på eftermiddagen och var sedan hos min vackra vän Hanna och krängde i mig en hel pizza och drack tre glas cola. Nu är jag lite high on life.
God Nattsömn. 



Tack Linnea + andra människorna för en toppenkväll! Vilken bra start på året.





RSS 2.0