Käre storebror.









Fjärill

Idag är det min födelsedag. Jag vaknade med lätt huvudvärk och en kissnödig hund i min säng. Har skurat, dammat och sugat  vårt lilla sommarhus (och lyssnat på Amy Winehouse) så att det ska vara fint till gästerna kommer. Idag regnar det björkfrön och vågorna vid havet är höga och frustrerade. För en stund sedan flög det in en fjäril genom dörren och cirkulerade runt mitt huvud. En lite märklig dag helt enkelt. 
Idag önskar jag mig:

  • Ny pannlampa
  • Slippa bli smittad av svininfluensan
  • Min mosters gummistövlar (jag saknar dom)
  • Paris (fast det har jag ju redan fått)
  • Ett eget litet glittrande skimmrande slott fyllt med Balmain skor och Prada väskor.
  • Rött hår
  • EA, SS, Camel-killen, Oscarshem, Bästis, A eller någon annan pojke som målar världen i färger
  • Nya låtar på min ipod. 





Bisous   ♥



It's the details that makes it.





Skorna. Cigaretten. Skärpet. Håret. J'adore!


Bisous!






För att bara ibland...





Ibland känns det som om jag bara måste ha en svart hatt bara för att kunna åka runt på bussar mot ingenstans och titta ut genom fönstret på alla liv som går förbi. Och så bära rött läppstift såklart och lyssna på The Strokes och Franz Ferdinand och alla dom där franska låtarna jag knappt kan namnen på. 




When the night becomes day and the sun begins to smile











någon mer än jag som har Paris-febern? Sägs vara den nya svininfluensan...



Zsa Zsa Zsu





Nä, nu måste jag faktiskt sluta äta. 




C'est la vie




Dagen igår var bara totalt underbar. Jag svävade runt 5 cm ovanför marken ända sedan jag fick reda på att vi ska till landet med stort L och staden med stort P. Paris. 
Festen blev förövrigt både fylld med skratt och tårar och massa fina presenter och god mat. Det blev grillspett med olika såser och en enorm sallad och till efterrätt färsk frukt, ekologisk glass, kladdkaka och promenad på stranden. I sann Elin & Emma anda. 
Igår fick jag 800 kronor, en resa till paris, ett eget eiffeltorn och vackra rosa rosor. Jag fick även fina tal och en proppmätt mage. 

Nu peppar jag inför Paris. 













Je t'aime! 






J'adore Paris!



JAG SKA TILL PARIS! JAG SKA TILL PARIS! JE VAIS À PARIS! 


♥ ♥ ♥

För du är du och jag är jag... och vi, vi bara dansar.






Nu är det fest. Puss.

En ren toalett







Dagen har varit cp. Gårdagskvällens fest lika så. Bilder kommer snarast. Kanske gör jag ett mega inlägg med hela min sommar. Eller så går allt åt pipsvängen som vanligt. Hur som helst. Idag har jag:

  • Varit "bakis" på jobbet.
  • Städat en nerspydd toalett (jag hatar Joel Hallberg)
  • Badat nästan naken
  • Borstat Toddy och förklarat alla mina åkommor för mamma
  • Blivit konstaterad av överstående att jag nog är hypokondriker
  • Gått och lagt mig i fosterställning på hallmattan
Jag har också tänkt på en stjärnbeströdd himmel och en pojke och en flicka som egentligen inte gillar varandra i en hängmatta.

Skäms jag? Nej. 

Men om någon frågar kommer jag ju såklart förneka det.


. ♥



Happy birthday, Mjölbaggen



Idag fyller min kära kusin 18 år. Tänk vad tiden går fort!
Själv fyller jag år om en vecka och undrar fortfarande när den här magiska stämningen man kände som ung ska infinna sig. Jag kände den nästan (pirrade lite i magen) när jag åt en halv kardemummasnäcka till frukost. 
Dagen kommer bestå av att min mamma, Kusins mamma och min brors flickvän springer runt och daltar med emma (som idag är hela världens mittpunkt) medans emma försöker underhålla sina brat-vänner med 5-kamp. Undrar hur det kommer gå med twister och kort kjol för min del? Blir spännande att se. Särskilt när emma utformat det som höft-haka och rumpa-häl och huvud-kanariefågel. 
Jag var i Y-town med Andrea här om dagen för att fixa present till jordens mittpunkt. Blev en stor guldig trä-Buddha som vi döpte till James-Otto Sävenborg och två ljuslyktor i form av lotusblommor. Kalaset blev dyrt men delar det med min käre korvprinsessa aka bror som tur är. ja, den dagen, de sorgerna. Därsatt Anki och jag och en enorm trä-Buddha påväg tillbaka till Borrby där vi skulle ta bussen vidare till Skillinge men ack nej, väl i Borrby tar vi fel buss tillbaka till Ystad och jag kan fortfarande känna den fenetriska paniken stiga i bröstet då jag konstaterar att 
1. Vi är på fel buss
2. Emma kommer komma hem från jobbet före oss
3. Toddy kommer kissa på sig inomhus
4. James-Otto Sävenborg för inte med sig lycka och förmögenhet. 
Så tre timmar och 70 spänn senare är vi tillbaka i skillinge där det nu regnar som om himlen har öppnat sig och vi endast har Marlboro Menthol att röka. Plus en jäkla massa mensvärk. 
Aja, presenter ska hon få i alla fall. Jordens mittpunkt. 


 Nu blir det paus. 

Puss





För längesedan



Nu har AS åkt tillbaka till the city that never sleeps och jag är ensam och utlämnad till kråkorna. Köpte lite choklad och gräddkolor till henne att ha på vägen så jag hoppas hon klarar sig. 
Idag var första gången jag skolkade från jobbet, sa att jag var dålig men ville egentligen bara hem för att vinka av AS med en Toddy under ena armen och en vit närduk i den andra, och visst var där tårar alltid, bakom mina kolsvarta Ray-Ban. 
Magdis har äntligen laddat upp sina Hultsfred bilder på facebook. Som Biggan beskriver den här bilden:



"Jag kan inte sätta fingret på det men jag fastnade för den här bilden. Jag tycker att den är ascool. Ja! Cool! Det är den! De ser ut att spela i något hardcore "Vi vet att vi ser bra ut och vi bryr oss inte ett skit om dig och din akustiska gitarr"-tjejband."

Tack Bigglo. Nu ska jag ut på äventyr (cykla till Skillinge) 

Vi ses!



Summertime falls into place






aj

 
Jag är sjukt upptagen, vi hörs sen!






Hultsfreden


Banden vi har dansat till :

  • Shotgun Crackers
  • Franz Ferdinand
  • Kings of Lion

  • Maia Hirasawa
  • Hello Saferide
  • Regia Spektor 
  • The Killers
  • Ludacris

  • Madness
  • A Camp
  • Mando Diao
  • The Sounds
  • Timbuktu/Promoe

  • Melody Club 
  • John ME
  • Petter
  • Ice Cube
  • Sahara Hotnights
  • Lars Winnerbäck
  • SMK






Fidelity





Regina Spektor är ju bara för fin. 







Bilder från Hultsfred del 1.






Har knepat och knåpat ihop lite bilder från campkompanjonerna på Hultsfred. Mina bilder från engångskamerorna är ite framkallade än, och känner jag mig själv rätt kan det ta ett tag till. 


Camp Dra åt Helvete


Fina Fina Vincent


Vårt Camp Kissa inte på Tältet


Fat - Camp.


Fina Fina Otto.


Fina Fina Magdis och Fina Fina Arvid


Elin Undersköterska






Fler kommer kanske. Puss.




Hultsfred förevigat.





Don't you know, love is stronger than Jesus.




A camp. Hultsfred. Hej då. ♥

hultsfred. en dag kvar.


 Här kommer Hultsfredlistorna du inte får missa.



Artister jag ska se på Hultsfred:



  • Franz Ferdinand (skulle kunna åka till hultsfred enbart för att se dem)
  • The sounds 
  • Sahara Hotnights
  • Hello Saferide
  • Maia Hirasawa
  • Gossip
  • Dropkick Murphys
  • The killers
  • Mando Diao
  • Melody Club
  • Peter Bjorn and John
  • Anna Ternheim
  • White Lies 
  • Lars Winnerbäck
  • Timbuktu
  • A camp (Nina Persson)
  • och så fler förstås men hur i helskotta ska jag hinna det?


Livsmedel/Överlevnadsmat jag tar med min till Hultsfred:

  • Stor påse karamellkungen med godis
  • Vetebullar 6-pack
  • Riskakor Sourcream & Onion
  • Havreknäckebröd
  • Havrekakor med choklad
  • Mer 3-pack
  • Jonagold-äpplen
  • Russin
  • Bixit med blåbär


Saker jag inte överlever utan på Hultfred:



  • Kondomer
  • Tält
  • Gummistövlar
  • Våtservetter
  • Kalla Öl
  • Goda vänners sällskap
  • Stråhatt
  • Pannlampa
  • Pistol

Människor jag ska bo med på Hultsfred:


  • Andrea

  • Dariush


Människor jag skulle vilja dela tält med på Hultsfred:


  • Den Thailändska kungen
  • Oscarshem/EA
  • Hela Franz Ferdinand
  • Den snygga Facehunter look-aliken som alltid köper Gula Camel på Ica
  • han som pratar i slutet av Spring Ricco
  • Maud Olofsson
  • Pickachu









Hallon, Hallon






Här sitter jag och dricker hallon-te och äter hallon från pappas trädgård. I pappa trädgård växer vinbärsbuskar, rabarber, hallon, plommon, körsbär, smultron och jordgubbar i en ända röra. Men smultronen, hallonen och jordgubbarna är mina och varje sommar plockar vi ungefär 20 liter färska, ekologiska, närproducerade,  gratis jordgubbar som är det tjusigaste som finns här i världen. 




My first crush









Naken











En dörr i Lund...




Igår flyttade min bror och hans flickvän Annika in i en vindsvåning i lund. Den ligger på fjärde våningen och man går upp genom ett torn i en spiraltrappa. Utanför dörren hänger där nu en skylt. Det tog flera timmar att bära upp och ner men när vi var klara åt vi glass och njöt av solstrålarna. I deras lägenhet kommer jag spendera mycket tid. 

 




Det är så skönt att inte jobba och att vara tillbaka i lund. Här bor jag. Här finns min inspiration och min tid. 





Ny kamera





Hej jag har köpt en ny kamera. Det är en Casio Ex-Z650. 
Den har 4x optisk zoom och 10.1 megapixlar. Den är svart och har 28 mm vidvinkelseende och uppdaterad skärm. 
Den väger 131 gram, jag kan spela in galna filmer och jag älskar den. Det är den nya upphettade casion. Den är min.





5 7 5 1 . 9



Hej, jag har tjänat en del på tre veckor trots allt! 5750 spänn. Det är kosing det. Nu njuter jag lite av en ledig eftermiddag. Vädret är underbart och igår brände jag ryggen för jag somnade på stranden, great. 
Planerar inför hultsfred. Imorgon åker jag till lund och stannar där. På onsdag smäller det.







Just three











Händer inte så mycket nu. Tjejerna har åkt hem och Kusin och jag har storstädat. Nu Sex and the city och fruktsallad. Puss på er !




RSS 2.0