Klappat och klart!







Jo, something big kan man ju också kalla en förkylning och ett haveri av min stackars hals. Äter godis och kollar film i någon form av fenetrisk trans för tillfället. Men frukta inte mina medmänniskor! Än finns det hopp!
Idag har jag nästan planerat HELA min sommar. Från Skolanslutning (som det står i min kalender) ända fram till vi börjar trean!
Jag har ett mission innan skolan är finito och det är att hitta en baldejt. (orelevant jag vet)
I alla fall, min sommar ser ut så här:
  • 11 juni - Skolanslutning
  • v.24 Njuta av att äta annat än skolböcker
  • v.25 Förhoppningsvis jobba
  • v.26 PEACE & LOOOOOOOOVEEE
  • v26-30 Förhoppningsvis jobba
  • 30 juli - FYLLA 18 ÅR !!!
  • v.31 Absolut inte jobba och bara pilla mig i navlen
  • v.32 eller v.33 NICE NICE NICE NICE NICE NICE!!!!


Finfina sommarplaner! Kommer bli toppen! 

Nu ska jag återgå till min sjukdom och min film och låta er andra sköta er egen business. 





PUSS.




Finemang



Har pluggat som ett djur hela dagen och är knappt klar än. Men äh, det får bli som det blir. Min utbrändhet har artat sig i en kraftig förkylning. Jag saknar mina vänner. Var är dom?
Nu ska jag koppla av med typ världens bästa film An Education. Har varit mycket duktig idag enligt mig själv och inte fallit för några större frestelser... fast en och annan Risen har åkt ner.


Snart är det över.









En veckas händelser


Känner att det där med att återberätta mitt liv går lite åt skogen. Men det här är typ vad jag gör och ... inte gör.


Händelse 1.
I Måndags var jag med Andrea. Vi åt pommes frites tills vi var helt utslagna. Andrea hade tagit någon jättestark tablett mot mensvärk och virrade runt som en nyss utstigen ko från en centrifug. Rätt fint faktiskt.


Händelse 2.
I Tisdags fick jag reda på att jag fått MVG i Matte B. Pappa började gråta och bjöd på glass och hämtmat. Min mattelärare är socialt rubbad och säkert djupt påverkad av Vitriol, vilket betyder att han får orgasm av att sätta IG på mer eller mindre sjutton elever i vår klass. Han backade typ 4 meter när Andrea sa att hon ville (typ) krama honom för att hon fått G i Matte. Totalrubbad.


Händelse 3.
Vi hade D-dag och jag hade åkt till Pappa för att råplugga (om någon hör av sig kan man inte rymma därifrån, man är helt fast). Jag pluggade lite... solade lite... läste lite cheesiga tonårsromaner ... och sen kom jag på att jag skulle reda ut kaoset som ägde rum i mitt hallon- och jurrgubbsland.  Sagt och gjort. I flipflops, Tommy Hilfiger-bikini och velourdress gav jag mig ut bland taggar, maskrosor och daggmaskar. Och så var den dagen till ända efter 3 timmars fenetriskt (onödigt) trädgårdsarbete. Fint blev det i alla fall.


Händelse 4.
Fasade lite över att ha Nationella Speaking i Engelska med Elin Karlsson. Förra gången vi hade Nationella Speaking pratade vi om sex i typ trettio minuter. Vi hade taggat oss själva med att säga att vi skulle prata med varandra som kompisar. Och se hur det gick. Den här gången blev det i alla fall inget sextalk.


Händelse 5.
Well, måste väl säga att gårdagskvällen var lång och har en del luckor. Men kul var det. Vill tacka John och Laban för ett underbart middagssällskap och Kirre för att han inte spillde öl på mig. Jag kommer ihåg de galna hångeltekniksdiskutionerna, den dyngsura entrén efter hagelskuren, de vilda danserna med Linnea Emma Moa och Andrea och inte minst skedningen med finaste Andrea i hennes "pojkväns" säng på efterfesten. Hon berättade om alla ställen i det lilla, för tillfället proppfulla, huset som hon hade haft sex på. Det var en del.


Händelse 6.
Jag bakade en jätteavancerad rabarberpaj idag. Den var svingod helt enkelt. Förövrigt är jag superförkyld och vill flytta hem. NU! Befarar att jag kommer gå in i väggen om jag måste skriva ett inlämningsarbete till. Fuck Katte. Vill på tal om det gå runt med den tröjan dom hade på revyn där det stod "Fuck me, I´m from Katte". Sexuellt frustrerad. Ja. 







Kan det bli finare?





Började typ gråta när jag såg den här bilden. Blev helt rörd. Kan nog inte bli bättre faktiskt.
Vi förstår ju varandra. 






Vad som gör mig till en dålig människa.

...

Jag tröstäter tills jag blir helt utslagen och begrundar hur jag ska få bort en fläck på diskbänken i en och en halv timme för att slippa tänka på annat. 

Jag är så jävla konflikträdd.

...

Avslutning: Fin man ↓






Harkel



Det är bara en sak jag har att säga.


Fy fan för Samhällskunskap, Geografi, Svenska och Tala. 


Over and out.


Bild ↓






Karnevel tjugo10



Det är Lundakarneval just nu. Det betyder att det är omöjligt att ta sig fram i Lunds innerstad och cykling är totalt uteslutet. Det är också ovanligt mycket poliser ute på gatorna, vilket alltid får mig att känna mig kriminell. Alla är lite extra sura också på grund av trängseln och värmen vilket betyder att om man kör på ett ben eller två med sitt cykelhjul eller råkar puta till någon man går förbi så kastas det tomater. Det innebär också att man hatar fulla medelålders gubbgäng som ockuperar hela trottoaren och människor med barnvagn som tror att bara för att de har en barnvagn (oftast utan tillhörande barn) så kan dom strosa runt i precis den takt de vill utan att släppa förbi någon. Det ligger skräp på varenda kullersten och alla är fulla. Så.


Känner mig sentimental och gråter till slutet av Herbie Fully Loaded. Herregud, Elin. Vem är du?






Förresten



Jo, jag är hemma igen. Har inte orkat skriva bara ehhe...

Ehm. Hej. 





Bravo.



Helt amazing



Ändå



Det bästa av allt är ändå att jag ska ut och gosa lite med kaninerna nu. 





Bättre i Budapest?



Idag bär det av till Budapest för min del. Vet inte riktigt vad jag ska säga om det förutom att jag verkligen inte vill och att jag inte tror att jag kommer ha speciellt kul. Nej, nu är jag negativ, men så blir det lätt när man åker med släktingar som faktiskt inte tycker speciellt mycket om en. Inte gör det saken bättre att jag har Nationella Prov i Matte dagen efter det att vi kommer hem. Men det positiva är att jag har en ELLE-tidning och en iPod som är mig evigt trogen. 








The Red Hair





Hej Hej!
Väldigt svårt att visa min hårfärg i starkt solljus och med en webcam. Ni får ta det med en kackspark och en nypa salt. Så här blev det. typ.
Som bonus får ni massa fina bilder på mig när jag gör fina saker.  


Här är en bild på mig med hår i ögat. 


Här försöker jag min på att visa upp min kaluffs och ger er fjortisvinklen när den är som bäst!



Här visar jag min frodiga skäggväxt.


På återseende. 



Vardagsspänning ja




Just nu: färg i håret. 



Tack!


Just nu känns allt himla bra. Tack så jättemycket för att du trillade ner i den bottenlösa brunnen med totalt 0 % heder kvar i kroppen. Hjärtliga gratulationer till dig!

Idag somnade jag tre gånger på stadsbiblioteket och sprang sedan iväg på dubbelpass på Gerdahallen. Min trogna vapendragare Hanna var såklart där och den ständigt lika spänstiga Elisabeth von Gesäll. Tycker om att ha fitta vänner när man själv har halsbränna och kramp i vaderna. 

Jag är som sagt på topp! Känner mig illavarslande spänstig och kry (om man nu fortfarande får använda det ordet).


Hoppas alla där ute har det bra och att deras mammor inte terroriserar er med anti-p-piller propaganda.







Så går det när man bor på landet.



De har förlängt vår badrumsrenovering med två veckor. Döööö fula feta lata byggare, döööö!!
Har installerat mig på landet 20 minuter utanför Lund och försöker att leva vidare ändå. Gick upp halv ju imorse, har typ aldrig hänt tidigare. 

Nej, nu ska jag ut och klappa på kaninerna!

På återseende gott folk.






Ångestdämpande, tack



Hur fan kan man vara mer korkad när man är näst intill nykter än när man är aspackad? Jag orkar inte min egen ångest och det ända jag vill göra är att ligga i fosterställning och äta Oreos. Jävla idiot Elin, helt seriöst. Fy fan vad jag måste prata med någon, men VEM FAN DÅ? 





Ursäkta ångesten. 



Bilder behövs här.











Idag får ni tre fina bilder på sånt som jag råkat lägga i fel mappar och glömt bort, helt enkelt. Källor och sånt kör jag inte med så stäm mig om du vill. Jag blir inte sur eller så...
Funderar lite på vad jag ska göra med mitt liv. Jag har tre alternativ:

1) Sova
2) Träna
3) Plugga

Har varit på mysig fika med Fraja, Linaja och Betan idag och förutom en massa onödigt pladder pratade vi även om seriösa saker... som snygga killar, morotskaka och dubbelhakor. Fint värre!


Lycka till med livet.
På återseende 





en massa ursäkter och morotskaka.

Hej.

Just nu ryms hela mitt materiella liv i en IKEA-kasse. Jag crashar olika soffor varje natt och lever lite som en lundanormad. I skolan kastar dom papperbollar på mig och matar mig med godis. Vissa skänker en slant till den hemlösa. Jag tackar och bugar och går och fikar.

Har ont lite överallt och behöver kramas lite. Vill inte plugga, så det kan vi glömma igen.
Frågan är bara varför alla är så snälla mot varandra medan jag inte är snäll mot någon och ingen är snäll mot mig. Är jag Drakula som de andra vampyrerna inte vill leka med? Troligtvis inte...

Måste sluta överanalysera min tristess och gå och träna istället.

Paris brinner. 


På återseende.








En valborg i Lund.


God Morgon!
Jag har överlevt ännu en Valborgs som tyvärr inte innefattade en brasa men desto bättre en massa fina människor. Vill passa på att säga Grattis till kingen också eftersom han faktiskt fyllde år igår. Fint ska det va!


Så här såg det ut igår: 





















(Alla bilderna ovan är från Moas kamera. Hon är förövrigt en alldeles utmärkt person. Om man inte lär känna henne så har man faktiskt missat något. )

Här är en bild på Moa: 





Det här hittade jag på min kamera: 



































RSS 2.0