Fint.

xoxo

En hälsning från sommarvärmen.

1.
2.
3.
efter så lång tid tillsammans i en sommarstuga blir man lite...ja, annorlunda.

Lite fint.

Miss bibi

Nu så...

 Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och laddat upp bilder på facebook. Om det ändå var lika lätt och smidigt här... Jag har också bjudit in mig själv till en internfest och disskuterat lackning vs oljning av pulkor. Jag kör på oljning. Helst baby-olja. 


 Kanske funkar bilderna att ladda upp imorgon. 

I love you all. 





Gorgeous man 2


JAG HAR OSKARSHEMS GAMLA ENGELSKBOOK! JAG HAR INTE KUNNAT ANDAS PÅ TVÅ DAGAR!



Gorgeous man



 Alltså jag blir bara så full av kärlek varje gång jag ser detta klippet. Jag vill bara slappa i hans lägenhet och efter några Corona blir det lite skaka rumpan. Han påminner sjukt mycket om min pappa. 










Nothing is new anymore







Ja, jag bara laddar upp bilder. Ja, jag har inget liv. Ja, jag funderar seriöst på att skaffa vänner. Ja, jag vet men jag orkar inte. Har hittat lamm, har hittat stressen, har hånglat med min hångelkompis. Får typ panik om jag inte GÖR NÅGOT efter skolan. Tack gud för att Josefina finns. 





Kärleken



in an effort to get people to look
into each other's eyes more,
the government has decided to allot
each person exactly one hundred
and sixty-seven words, per day.

when the phone rings, i put it
to my ear without saying hello.
in the restaurant i point
at chicken noodle soup. i am
adjusting well to the new way.

late at night, i call my long-
distance lover and proudly say:
i only used fifty-nine today.
i saved the rest for you.

when she doesn't respond, i know
she's used up all her words,
so i slowly whisper i love you,
thirty-two and a third times.
after that, we just sit on the line
and listen to each other breathe.

"the quiet world" -  jeffrey mcdaniel





Let it rock.

































För det är en ny dag.


Hej. Har drygaste hålan i två timmar. (Yes, I'm back in school) Vill ligga på golvet i fosterställning och kolla på My name is Earl. Istället klämmer jag in mig i mina (etfer sommaren vråååltajta och illasittande) jeans och går till företagsekonomin som en duktig flicka. Döda mig. 

Uppmuntring:


















En snutt.

Jag är rätt trött på min musik just nu. Alla människor som sjunger i mitt huvud kan slänga sig i väggen. Men Denna är fantastiskt tjusig!

Idag blev det gravöl, pappa och jag sörjde tillsammans när vi lämnade kvar något viktigt i Smålands idyller. 
Tomt blev det. 

Vi hörs senare





Aider-moi, je suis une redhead!





( ja, jag lyssnar på franskmusik för tillfället)


Här är les resultates!
Jag är alltså röghårig nu. 
Voila!








♥  Bisous!  ♥




Hey hey you're a monkey.


Nu smäller det i taket. På riktigt. Nu är Elin rödhårig. Detta firas först med:

 hela mitt REDHEAD-album (för ett sånt behöver man innan man färgar håret rött) :



































Visst kittlar det lite i magen ?







Nytt nytt nytt





I förrgår fick jag massa små söta djur av EK. En försenad födelsedagspresent full av fåglar, tigrar, hundar och kaniner. Fint var det. Jag kommer använda det hela tiden. 
Tack finis!










Tatoo


Hej, nu har jag tatuerat mig. Finns det något bättre än alldeles färska tuggummitatueringar egentligen.






Så kan det gå på Nova.



Var med favorittjejerna från en svunnen tid på Nova Lund idag. Gick mest och klämde men fyndade tillslut ett bar solglasögon för 50 kronor på Gina. 


Så här ser de ut. 



Nu blir det StepStyrka på Gerda (därav sportbehån) Vad jag saknat de stället. 




Le mannequin








Good Grief


Hej. 
Idag vill jag tipsa om en bok. Om ni har gått och grubblat över bristen på blogginlägg kan jag ju bara meddela att jag inte vill skriva när jag inte har något att skriva om (inga nyheter, inga pojkar som luktar gott, inga fina bilder på vida kjolar eller Paris). 
Men som ett brev på posten, som en bok i bokhyllan, har jag precis läst ut en helt underbar, ja juste det, bok. Den heter Good Grief (Brustna Hjärtans Café på svenska) och är skriven av Lolly Winston. Den skimrar. 



Läs den helt enkelt. Finns inte mycket mer att säga. Jag fullkomligt älskar huvudkaraktären Sophie Stanton och hela storyn, även om allting slutar lyckligt. Det bästa är att du kan läsa sista sidan först utan att veta ett dugg om vad boken handlar om eller hur det går. 

Ur boken:

Men det spelar ingen roll, för jag kommer ändå aldrig att träffa Drew Ellis igen. Jag tänker inte ens stanna i Ashland och riskera att springa på honom. 
Nej. Jag ska flytta till Phoenix eller Santa Fe. Jag har varit där en gång och luften var så torr att håret blev nästan rakt. Det hängde i kuvade, eleganta lockar. 
Jag har nog råd att köpa ett litet hus i Santa Fe med en bassäng på baksidan. Lördagar kunde jag ta det lugnt i trädgården under en palm och inte bli störd av något annat än surret från bassängpumprn och kanske en liten ödla som springer över uteplatsen i sten. Klarblå himmel varje dag, istället för det här tröstlösa Oregonregnet. 
Jag ska gifta mig igen. Jag kanske gifter mig med min granne i Santa Fe, en snygging med mörk hy och tjockt svart hår. Han ska inte bli sjuk eller krossa mitt hjärta. Han kommer inte att lämna mig för en rödhåring skådespelerska. Faktum är att han bara har ett ben. Jag ska ha hans benprotes vid min sida av sängen när vi sover, så att han måste komma förbi mig om han vill lämna mig. 







SOLD




Hej, jag är helt såld.









Jag vill ha boken på direkten. Nu nu nu,


 

Fika är ju bara livet




Enligt Emma aka Korvarnas Korv så gör man faktiskt inte mycket annat i stan än att fika, festa och shoppa. Träffa människor gör man ju såklart också bara för att chilla, men då blir det ju oftast över en fika. Liten parantes bara.

Idag har jag varit ledig. Ska snart åka tillbaka ner till Kyls strand och sommarstugan och jobbet och allt. Längtar? Nej.
Idag har jag begravt en undulat och prissatt en häst.

Jag saknar EK.
Over and out.




Hoj



Lund är som vackrast idag. Men jag vill bara sova hela tiden. Ska nog sova lite snart. Men jag har bara massa färger och fina ord i huvudet som måste få komma ut.
Mumin. Tjusigt. Pojke. Bris. Smultron. Paris. Zoegas. Fräcknar. Kisa. Pluta. Omfamna.
Fint va?
Här kommer fina bilder eftersom internet i Lund svischar fram.
Svischar.



Vackraste jackan. Minimarket.




Snö. Lycka. Blommiga termobyxor.
(Mammas dator)



Idag vill jag köpa nya böcker och rita figurer med för stora ögon.


Hej. Igår var dagen bara konstig. Det slutade med att vi lekte dunkgömme och jag och Dariush gömde oss i en hiss. Sedan åt vi vete och försökte överträffa varandras fyra viktigaste dagar i ens liv. Jag vann inte. Tyvärr. Jag vill köpa saker idag, sådana där bra-att-ha saker om man kanske blir sugen någon dag. Därför har jag låst in mig, mitt Swedbank-kort och en kopp kaffe i min lägenhet där jag nu sitter i tryggt förvar bakom lås och bom.
Idag vill jag också få söta kyssar av pojkar med lockiga nackar och färgglada skor.



Ha en förtjusande dag hjärtan ♥

RSS 2.0