Chi-chi-chicka-chicka

HEj. Igår kom det ner lite trevliga kompisar. Blev grill och svaller och mys. Underbart trevligt.Snart Hultsfred, mamma bokade fel biljett med vafasen, jag får väl skita i att duscha. Nej, nu ska jag jobba. (9-5..nästan) Puss



Het innan-middagen musik och vanligt chill

Hej. Idag blir det grillning. Färsk marinerad lax från fiskaren och färskpotatis, stor sallad (egenodlad) och ugnsbakade nektariner. Gott gott gott. IDag är det helt otroligt varmt och jag har ny bikini! Rosa och gulligt knallrosa/laxig. Inget jobb idag, fantastiskt. 
Puss på er!




Those Magic Changes - Sha-Na-Na




Facebook-torkan.

Okej, nu är facebooktorkan ett faktum. Inte ens prettyboys som Oscarshem har uppdaterat på typ två veckor. Alltså finns det inget intressant att hämta på facebook. Idag blev jag uppraggad i kassan. Två surfarkillar stod först och småviskade och jag mig lite blickar och sedan frågade dom om vägen till stranden, om det var finnt där, om jag bodde i närheten med mera. De skulle surfa imorgon och avslutade med frasen: "ja men då ses vi där!"
Lagom snygga. Den ena var lite lik ett gammalt ragg som jag helst inte vill bli påmind om.
Annars har det inte hänt så mycket. Skönt att ha ledigt imorgon efter att ha jobbat sju dagar i streck. 
Det är inte så mycket kalorier i salta pinnar så ät på. 

♥ 




Puss.










I like what you're wearing












Fyra











Verkar som min bilduppladdare funkar igen här på bloggen. Kom på för någon dag sedan att jag faktiskt kan ladda upp en bild i taget. Men nu är det ju bara helt fantastiskt. Hoppas ni fina människor mår bra. 
själv så jobbar, äter och sover jag bara. (och läser damernas och prenumererar på oscarshem ) 
Vilket liv. 





Summer, let go.







från niotillfem




Tre





Har jobbat så fingrana blött. (Blödigt?) Kollar Sex and the City (beroende) och har snackat med Andrea om hultsfred i en timme. Många omständigheter. Måste ju se Franz på onsdag. Ajaj. 
Förresten finns det inget godare än mariekex och te.
Puss på er 





Två






Här sitter jag och längtar till Hultsfred, vilda sommarfester på stranden och farliga kyssar i natten. Tills den tiden kommer kopplar jag av med gamla nummer av Damernas Värld i en klarröd sommarklänning och mina älskade Ray-Bans. 
På torsdag ska vi på bio i Ystad och se Baksmällan. Förhoppningsvis kommer här ner lite folk till helgen. Vädret är underbart. Jag önskar jag hade en kamera. Får väl köpa en snarast, eller vad säger ni?
Vi ses!



Ett





Idag jobbade jag bara två timmar. Kändes ju inte lönt alls. Aja, blev spring och bad och digestive och sex and the city. 




Söndag



Idag var det jobb och sedan stranden som gällde. Mamma och pappa körde mig ner och pappa bytte däck på min cykel eftersom det främre exploderade under bron i lund på midsommarafton. Förargligt. På stranden märkte jag att jag lagt på mig och åt ett äpple. Sedan blir det strandpromenad i solnedgången. 

Varför funkar det inte att ladda upp bilder från min dator? Varför måste jag ha lösenord för att läsa en av mina favoritbloggar och varför har helgen gått så jävla snabbt? 

puss

TREVLIG MIDSOMMAR






Trevlig Midsommar till alla!

Igår blev det lite middag hemma hos mig. Vi var bara några stycken men det var trevligt. Fick bjuda tillbaka lite folk som jag varit mycket hos. Sedan åkte vi till Södra Sandby för att dom behövde folk där. Först var det inte okej att vi kom men när killen som hade festen fatta att det blev middag hemma hos mig (och att det säkert var rätt så tråkigt där ) så ville dom att vi skulle komma. Jag kände hellre för att åka dit än att bjuda hem massa folk till mig, inte så sugen på att städa ju. Men när vi kom dit så spelade åtta bondfulla killar dansbandslåtar och hoppade runt i ring och skrek ut låttexterna. Men det blev bättre sen när det kom dit lite människor och kvällen blev riktigt bra. Jag somnade till gryningen efter att ha diskat och städat i en timme. Underbart!
Min mobil är out of order så det är impossible att nå mig.
cyah ♥



 

Lundalukt


Lund luktar på ett visst sätt. Just nu luktar det regn, ciggaretter, björk, förväntningar och just Lund.




Dagens tre - dagen efter









Just a thought



Jag tror jag prenumererar på Oscarhem. Han är som mitt nyhetsbrev.Prettyboy.




Dagens Tre

Idag får dagen bestå av tre bilder.  Jag har inte gjort mycket mer än att sitta i kassan och sagt trevlig midsommar till alla som tycker att jordgubbarna är lite väl dyra Han får ha mycket skinn på näsan när man är kassör. Aja. 




( häpp funkar visst inte att ladda upp bilder.. är det bara jag? )



Du gör mig tokig Haruki Murakami



Hur kan man avsluta en fantastisk bok: 

'Var kunde jag vara? Jag hade ingen aning. Det enda jag såg var oräkneliga människor som passerade förbi på väg mot okänt mål. Gång på gång ropade jag på Midori från detta ingenstans.'

Vaddå "Gång på gång ropade jag på Midori från detta ingenstans"? Så kan man ju inte avsluta en bok. Tar han självmord? Hittar han Midori? Vill hon fortfarande ha honom? Var är han? Vad händer? Jag orkar inte. Jag blir tokig. Men läs boken i alla fall. Jag blev förälskad jag med.








Can,t Stop'





Moneybrother - Can't Stop. Jag älskar att sjunga denna så högt och fult jag kan. Det är okej liksom.





I like what you're wearing






Seaofshoes.





var är sommarlovskänslan?



Det är kanske smällar man får ta när man slutar skolan på fredagen och börjar jobba på måndagen men jag har absolut ingen sommarkänsla eller lovkänsla över huvudtaget. Problem. Det var rätt kul på jobbet idag. Ebba18 satt också i kassan idag, trevlig som 17. Hoppas vi får jobba samma tider, skulle göra det hela lite roligare. Undrar var snygg, surfarkille med feminina händer19 tog vägen? Han var ju på mötet men han har inte varit där nu när jag har jobbat. Skumbanan. Egentligen vet man inte riktigt vad man ska göra när man inte jobbar. Igår sprang jag en runda på kvällen och badade naken efteråt. Härligt, men det var också det hela. Idag jobbade jag från 13.00-16.00. Tiden gick lite för snabbt och det har inte blivit mycket till dag då jag vaknade halv 12. Så kan det gå när man sitter i kassan på Ica och cyklar på en cykel med alldeles för hög sadel. 

Nu funderar jag på att ringa AS eller spela lite gitarr. Vi får se var kvällen tar vägen. Kusin är här nu i alla fall. 
Ha det bra kära ungdomar!


Sluta skolan-present från Moster Majs. Fin är hon. 




Sommarsmink


På sommaren finns det ju inget bättre och härligare än att gå utan smink. Men ibland måste man ju. På sommaren har jag fyra storfavoriter i sminkväskan. 



2.
Finns ju inget bättre egentligen. Hjälper mot allt, torra läppar, solexem med mycket mera.


2.
Bästa Mascaran jag någonsin haft. Vilken Volym! Passar mina fransar perfekt och ger ändå ett naturligt resultat. Sitter hela dagen utan att kladda extra heta dagar.


3.
För mig, och er, med fet hy är den här fantastisk. Huden blir inte onödigt fet och foundationen är lätt och låter huden andas. Man känner sig osminkad men får ett jämt resultat. 

4.
Eight hour cream. All Round krämen som passar alla. Hjälper mot allt! Finns det en mirakelkräm så är det den, sanna mina ord!





En dag Tisdag







Just nu:
  • Äter jag chokladsås med sked
  • Studsar jag upp och ner på en pilatesboll
  • Sjunger jag Moneybrother jättehögt (hade glömt att de existerade)
  • Är jag sugen på att sticka ut och springa
  • Vill jag raka av mitt hår bara för att på vissa är det ju så sanslöst snyggt. 
Idag var första dagen på jobbet. Jag blev satt på ett litet piedestal för jag är snabb och effektiv och ser söt och gullig ut. Tanterna tyckte väldigt mycket om mig när jag packade upp 70 paket tidningar, ordnade med returer och skrev upp allt som skulle skickas tillbaka och ställas in. Fick sitta i kassan på eftermiddagen. Det var kul men gud vad mycket det är att lära sig. Glömde bort tiden och jobbade över två timmar. Så kan det gå. Imorgon börjar jag inte förrän ett, helt fantastiskt. 
Jag saknar Lund och stadspulsen. Jag har vilat middag, läst ut Norwegian Wood och dammsugat. Men jag har aldrig haft så mycket energi i hela mitt liv. Det är alltid så när man är här nere i sommarstugan. Man läser, slappar i hängmattan eller på stranden, cyklar iväg och handlar glass, tränar när man har överskottsenergi och kollar på Miss Marple på kvällarna med en kopp te och en skorpa, uppvärmd av brasan. Jag sover och vilar och chillar sönder. 
Ha det bra finisar! 






Jobb Jobb & Jobb


Imorgon börjar jag jobba klockan 06.00 på morgonen. 
Idag flyttar jag till vår sommarstuga på Österlen. 
Men frukta ej, jag har internet!








Karl who?


Igår var jag på Wallmans i Köpenhamn. Vi satt på perfekta platser och blev väldigt väl uppassade då moster är tuppen i hönsgården. Showen var helt fantastisk som vanligt och allting känns så lyxigt och otroligt. Jag hade ju tyvärr inte någon kamera med mig vilket var jättesynd. 


Dålig kamerabild, please forgive me. Chokladfontän och scenen iaf. 



Dagens Tre









Dagens tre kommer från Facehunter, bara för att han är fransk och helt underbar och min idol. 
Vi ses. 





Lyssna





Lyssna. Hör ni vilken låt det är ? 
You spin me right round.. 




Spin me right round



Oj oj oj vilken kväll!
Nu ska jag till Bärnads 10 års kalas. 
Ikväll blir det Köpenhamn med familjen.
Jag är jättearg idag, jag vet inte varför. Fick typ damp på AS igår bara för att hon inte svarade i telefonen. 
Jag har inte sprungit Coopers och jag nöjer mig med VG, VG är jättebra.






The End


Hej fina människor! Nu har jag slutat skolan och varit hos AS och firat med en Cosmopolitan-tårta. Den var jättegod. Nu är jag bara hemma på snabb visit för att hämta det ena och det andra och göra mig lite i ordning för kvällen. Blir lokalfest på loftet, tre tjejer på NV som har festen och jag känner ingen av dom + att det bara kommer vara kattefolk där men skitsamma. Ska hem till AS igen och spela Sims3 och njuta av livet, sedan drar vi till trillingarna & deras Grande Maison och sedan till Loftet. Wish me the best och att där är snygg killar. Ikväll vill jag hooka. Vi ses!






Jag köpte en ny klänning i Uppsala i helgen. Den är vit med mörkblå prickar. 
Vad tycker ni: med sidenband, flätat bälte eller neutral? 


Min favorit film





Jag har älskat Harkules sedan jag var väldigt väldigt liten. Jag kan alla låtarna utantill och jag vet precis vad som kommer hända. Jag kan varända rörelse. Just nu är jag väldigt sugen på att se Herkules men de två VHS-band jag har haft har jag kollat sönder så jag har inte VSH-band kvar. Herkules är nog den perfekta mannen. Här får ni lite Herkules och min favortlåt. 



Nymålat del 2





Har precis målat klorna röda. Imorgon blir det vit och mörkblå prickig klänning, mörkblått sidenband i midjan, seglarskor och röda naglar. Imorgon blir det avslutning. 








Nymålat







'





Förlåt hemskt dålig kvalité men eftersom min fina rosa kamera är borta så fick jag ta bilder med webbcamen. Ni får helt enkelt överleva. Här är lite bilder jag har ritat på sistone, i alla fall. 


♥ 





10 min. 2 km.

Nu ska jag ut och springa. Första gången på tre veckor. Fy vad sjuk jag har varit. Jag är smått bakis, smått tungrumpad, men ut ska jag. Hello Coopers!


Vad jag egentligen vill sysselsätta mig med.




Nu har jag fått nog



Alltså vad är den här saken med massa människor med vita hattar? Varför har alla vita hattar? Var det rea på vita hattar eller? Och så åker dom runt på flak. Är det en ny sekt eller nått? Jag förstår inte..
Är det bara i lund det är såhär?


Är du en av dom?




Tisdags-Mando







Den här låten har jag lyssnat på så många gånger att jag vet var ändå liten svängning och ton. Den har gett mig så mycket genom svåra tider, lyckliga tider, sjungande tider. 




A little Milk Toof




























Nightmares



Jag har drömt helt sjuka drömmar om Oscarshem. Mardrömmar. Nattmaror. Jag drömmer att jag är så berusad att jag inte kan kontrolera mig själv och inte få ut det ur mig. Jag Vet inte var jag ska ta vägen. Han sjunger för mig. Det är hans röst och hans ansikte och allting är så verkligt. Han sjunger men jag litar inte på honom. Han drar i mig och försöker få iväg mig. Han drar och drar men jag rör mig inte. 
I vaket tillstånd kommer jag knappt ihåg hur han ser ut eller hur hans röst är. Men mitt undermedvetna skapar en perfekt bild av honom. 
Det är så sjukt läskigt. Skulle jag se honom skulle jag skrika. 
Nu kliar min armhåla.







Ica i underlandet


Precis hemkommen från mötet i Borrby och slagit mig ner i soffan med min sommarängsfilt och en påse nötter. Mår bra just nu.  Hoppas bara jag inte hostar inatt.
Kommer jobba en helt okej söt kille med mig på Ica i sommar. Kommer dock inte ihåg vad han hette. Han hade feminina händer men annars var han fine. 
Nu är det ju Projekt Runway! Jag hejar på Kenley. Sedan Korto. Kenley sätter verkligen min stil på spiken, och det händer inte ofta. Jag är ju så Alice i Underlandet! 




Un peu du Style













Möte


Dagen har varit jättekonstig. Alla konversationer har lett ut i intet och jag har varit förvirrad och lätt panikslagen hela dagen. Vad är det med mig?
Idag har jag ätit dammsugare, gifflar och citronkex i mängder. Nu ska jag ner till Borrby för ett möte på Ica. Börjar jobba på måndag eller onsdag. Vi får se.
Puss på er







Jag förstår


...att det kanske inte är så kul att läsa om ett självmordsbenägen tonårstjej som är så urlack att hon nästan svävar. Men som tur är vill jag inte ta livet av mig. Jag vill inget hellre än att bara överleva. Jag har ingen tid, ändå vill jag bara sova. Jag är ingenting utom ett tunt skal jag inte riktigt vet vad jag ska fylla med. Var är Elin? Kom tillbaka, snälla rara.  







Lördagsgodis ( Low kcal )



















Stockholm - Uppsala - Stockholm




Hej från Stockholm! I fredags åkte jag, mamma, pappa, moster Majs och Emma iväg på roadtrip uppåt landet för att fira en student i Stockholm, en läkarexamen i Uppsala och sedan hälsa på släktingarna i Stockholm. Ett jävla farande på en helg alltså! Jag vill inte ens nämna att jag är sjukt sjuk, nobbad och otroligt röksugen. Jag känner mig äcklig och vill gråta hela tiden. Jag tror jag är i klimakteriet och jag drömmer konstiga drömmar om brödrar som försvinner och igen immade bilrutor på Autobahn. Vad vill världen mig? Plus (bonus bonus) att mina kära familjemedlemmar är så bakterierädda att de har munskydd på sig i bilen och tvättar händerna varannan minut, visst känner man sig älskad och välkommen in i familjevärmen? Mamma kontrollerar alkoholhalten på allt jag dricker och om jag smusslar med ett glas rödvin ger hon bort det till värdinnans mamma när jag tittar bort. Great, jag som skulle behöva en drink. 
Just nu sitter jag i soffan hemma hos familjen Skillius, morbror och kusin och frugan. Underbara människor. Jag biter mest fenetriskt på naglarna och undrar varför mina vänner har sagt upp kontakten. 
Men snygg är jag i alla fall. Komplimangerna haglar över mig och får mig att hålla huvudet över ytan. 
SPRID KÄRLEKEN, kära vänner!








Bakslaget


Ni vet när man vaknar tidigt på morgonen efter en orolig natt och bara är helt gäggig? Så är jag nu. 



Sjukmusik


Hello Saferide - The Quiz

'

Texten
You look nice alright
 And I like the way you nod after everything I say 
Like it actually means something to you   
And I like your record collection 
Townes and Jens with a hint of Rickie Lee 
And you've cleaned up the bathroom, made a really nice soup but a bit too much sci-fi in your shelf with DVD's  
 But there are things you need to know about me
 I'm weak right now, so weak right now 
I need proof before I dare to open this heart 
So I've prepared a quiz for you 

 Would you freak out if I said I liked you? 
Do you walk the line?
 Is your IQ higher than your neighbours?
 And is it very much higher than mine ?  Can you sleep when I grind my teeth? 
Do you look away if I slob when I eat? 
Will you let me be myself? 
Can you at all times wear socks? 
Because I'm still scared of feet  
And if I'd fall, would you pick me up?
 If I'd fall, would you pick me up?  

Do you talk in the middle of Seinfeld? 
Do you read more than two books a month? 
Do you get racist or sexist when you've had a few?
 Is it fine if I make more money than you?  
Have you slept with any people I work with? 
Is there anyone you'd rather wish I'd be?
 Do you still keep pictures of old girlfriends?
 Are they prettier than me?  

And if I'd fall, would you pick me up? 
If I'd fall, would you pick me up?


Mitt








'





Host

Jag har hostat hela natten så jag har inte sovit ett dugg, jag har hostat hela dagen så jag har fått ont i huvudet. Nu kan jag inte sticka till studentbalen och träffa Oscarshem och bjuda på en luring. Nu kommer jag aldrig se pojkvasken igen. 
Jag har så mycket att göra och ingen tid i världen. Jag har tio tusen punkter på en lista men ingen ork. Nu går jag under käa medmänniskor, nu går jag under. 






 

Triplettes de Belleville









Oscarshem nästa!


Ja då var det dags. På fredagskvällen på Siesta var det två killar i Camp McDonalds som ville hooka mig. Jag ville hooka den ena men han blev senare våldtagen. Lång historia. Den andra killen var jag inte alls speciellt intresserad av så jag tvingar en kille som sitter och spelat gitarr att gå en promenad med mig. När vi inte hittar någon gitarr ställer vi oss och pratar om vår egen perfektion och berömmelse. Två killar kommer fram och frågar om en tändare. Jag presenterar mig som "Elin, jag är ball". Den ena är asiat och den andra svårplacerad. De heter Leo och Eric och efter lite kallprat och skratt går vi till deras camp. Vi pratar och har jättetrevligt, speciellt jag och Eric. Med tiden blir han mindre och mindre svårplacerad och ju mer jag kollar in i hans bruna ögon desto svårare får jag att andas. Han är lång, han är snygg och han luktar gott. Han skrattar åt mina skämt och han lägger sina armar perfekt runt mig. Hans läppar är mjuka men bestämda och jag sluts i ett skimmer av lockigt hår och tjocka ögonfransar. När vi går mot mitt tält måste han stanna ibland för att kyssa mig och när han pratar i telefon bryr han sig inte om att svara när jag trycker mina läppar mot hans hals. Han är 21. Jag är 17. Vem bryr sig?
Vi skiljs åt efter en stund utan att byta nummer eller med ett löfte om att ses igen. 
Vi sågs igår på studentbalen. Vi stod båda och kollade på i slarvigt uppsatt hår och urtvättade shorts. Inget hej. Bara elstötar.
Vi sågs idag på studentbalen. Vi stod på olika sidor. Jag med Toddy i mina armar. Han med solglasögon. Om jag hade stått närmare hade jag sagt hej. Om jag hade gått förbi honom hade vi småpratat. Imorgon är det studentbal. 

Jag skrev till honom idag på facebook. " Jag såg dig idag pojken. Men vet inte om du lukta lika gott som sist haha." Ungefär. Hoppas hoppas nu.

Det är så fint just nu. När jag ser honom blir jag lite skummig som café latte. Men snart kommer jag antingen bli rädd eller tappa intresset. Jag är helt enkelt inte förhållande typen. Men just nu....



Vila i Frid Lucy





Lucy Bianca Sonander. 
Du var så fin. Jag hoppas att du finner frid i ditt lilla undulathjärta och att du vet om hur mycket vi tyckte om dig. Du var en riktig glädjespridare och vi kommer aldrig glömma dig. Du var speciell. 

♥♥♥

Dagens




Osminkad, sjuk och pastellig.

Skjorta - Mammas Monki
Skärp - Vintage
Gubbbyxor - Monki

φ

Freaks and Geeks





Pocahontas


Idag är jag sjuk. Och då menar jag inte lite småförkyld och en stor dos överdrift utan jag kan knappt stå på benen, andas eller ens öppna ögonen. Jag mår helt enkelt som en äppelskrutt som legat bredvid stadsparksbänken i en vecka. Och ni vill inte veta vem jag misstänker har ätit äpplet. Min näsa kliar jämnt och ständigt och torrhostan dödar mig långsamt. Dock ingen feber vilket ju är för bra för att förklara. Idag hade vi jättemycket i skolan, det var två redovisningar i Historia och Franska och ett läxförhör i Svenska jag inte hade hört talas om förrän igår. Aj Aj Aj. Men med min röst kan jag ändå inte redovisa ensam. På samhällen igår fick jag viska vad jag skulle säga till EK så fick hon säga vad jag sa. 
Ska jag berätta för er om Oscarshem ? 
Jag gör det sen. Jag bara väntar på att han ska komma hem här och ta hand om mig i en sexig sjuksköterskeoutfit. 
Nu ska jag kolla Pocahontas. 





 





New Stuff









Överst: Gina Tricot
Nederst: H&M Organic



Siesta!



Siesta är en såpass stort att jag inte ens vet var jag ska börja. Jag tar det i punktform.
På Siesta har jag:

  • Stått i kö med typ 30 kg packning i tre timmar
  • Ätit mat för 20 kr på fem dagar
  • Gråtit rödvin
  • Hookat tre personer och blivit lite tvånglad
  • Fått höra att AS har övervägt att pulla mig i sömnen
  • Ljugit om att jag var fransk (och 18).
  • Funnit min soulmate
  • Kissat på en bajamaja 
  • Badat i en fontän
  • Tappat min kamera och min röst
  • Dansat och svettats på Mando Diao, Promoe och Timbuktu
  • Varit på polisförhör
  • Chillat i Camp McDonalds
  • Lärt känna fina människor
  • Kramat en vakt och klappat en häst
  • Haft en personlighetsklyvning

Mando Diao

Camp McDonalds

Promoe.



 

Seriously














Δ

It's a heartache

Släktträffar i all ära men när kallpratet avtar, folk börjar slappna av i varandras närhet och det inte längre finns någon mat att peta i vill jag bara försvinna. Det är ju så att jag har fått stipendium idag för min insats i Samhällskunskap A. Jag var otroligt glad och stolt över mig själv ända tills jag fick veta att min kusin har fått motsvarande i Samhällskunskap B. Okej jättekul för henne och hon har verkligen förtjänat det, men hon lyfts alltid till skyarna medans jag får en klapp på ryggen. Hon får blommor och choklad och nya skor medans jag får ett Grattis-sms och ett "nu kan du ju köpa något fint för dina stipendiepengar". När vi satt och drck kaffe ville jag bara gråta. Emma fick äta sin choklad ifred med mamelucker på sig men jag kladdade ju för mycket, hade fula opassande kläder, sade fel ord, åt för mycket choklad och skrattade på fel ställen. Jag glider ju genom skolan på en räkmacka så jag klarar av lite trakasserier om det ena och det andra. Är det inte mitt yttre det är fel på är det hur jag är som person. Vad ska man göra åt det? Mamma säger bara att de gör de av kärlek. Men det är inte kärlek för mig kan jag säga. Jag vill bara stänga in mig i en låda och skicka iväg mig själv till Argentina. Jag kan inte ens ta emot stipendiet med en bra känsla i magen imorgon. Jag är ju bara fel. 




Feeling like a clown




Where to start?

Nu har jag ätit en underbar måltid bestående av en liten falafel med AS och sedan ätit middag med mormor, morfar, emma, eva, mamma och min käre bror.
Angående Siesta vet jag inte riktigt var jag ska börja. Jag får ta det från början imorgon. Min kamera är borta så jag har inte en ända bild. tyvärr.


RSS 2.0