Smarrigaste julgodiset, någonsin.






Hej.
Nu är jag färdig-bakad, färdig-klappad och färdig-skuttad. 


Jag tänkte tipsa om julgodiset jag gjorde idag. Det har blivit en klar favorit (förutom saffranskakan) i vår familj. Låt mig presentera Världens Godaste Julgodis - Rocky Road! Och det är superenkelt att snurra ihop, jag lovar!

Du behöver:


  • 600 g mörk choklad (helst 70% kakao)
  • 2 dl saltade jordnötter
  • 1 dl pistagenötter
  • 2 påsar Dumlekolor
  • valfritt antal minimarshmellows alternativt delade skumtomtar
  • En plåt med kanter och ett bakplåtspapper


Okej, nu sätter du på ett vattenbad och lägger all chokladen i en stor skål över. Medans chokladen sakta smälter häller du upp jordnötterna och pistagenötterna i en skål. Dela sedan dumlekolorna på hälften och valfritt skumgodis i ungefär lika stora delar som dumlebitarna. Sedan blandar du ihop allting och häller över den smälta chokladen. Blanda blanda bland. Sedan häller du smeten i plåten med bakplåtspappret och smäller in i kylen så chokladen stelnar. Sedan delar du chokladhopkoket i fyrkanter och mumsar i dig!!!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0