Ski your buns off

Hejhej Måndag! 
08.00-16.00 är min måndag i skolan. Den börjar alltid med en nästan två timmar lång (känns tre gånger så lång) och sövande lektion i Naturkunskap, vår vikarie pratar (mumlar) med sig själv med sin monotona röst och jag ritar fina fjärilar, ulliga moln och gulliga pistoler i min kalender. VAR ÄR DU ULRIKA?Sedan går hela dagen utan att jag tänker på det och sedan vips (eller inte så vips förresten)  är klockan 15.00 och jag vaknar upp som från en djup koma. Sen är det bara bild kvar och det gillar jag faktiskt. Man får till och med äta päron på lektionerna. Förresten säger min dator till mig i skrivande stund att päron är en felstavning. Tydligen stavas päron - pären... har jag missat något? 

Mamma och jag har kommit överens om att från och med idag börjar vårt nya hälsosamma liv. Så... Vi ska alltså skriva upp allt vi äter på dagen i sann Anna Skipper anda och träna minst fyra dagar i veckan. Direkt efter skolan (efter några ärenden på stan) stack vi alltså ut och spranf, morsan&jag ( aka Quality time). Fyrtio minuter + tio minuter styrka. Nu känner jag mig fin.  Visst är jag??? Jag uppdaterar på bloggen hur det går och om jag överhuvudtaget kan hålla det. Kanske med lite motivation....


freak...

Kommentarer
Postat av: Emeli

Vart tränar ni?!

2009-03-03 @ 22:20:44
URL: http://emeligonzales.blogg.se/
Postat av: Emeli

Vart tränar ni?!

2009-03-03 @ 22:22:22
URL: http://emeligonzales.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0