En väldigt konstig sak med mig.

Dags att avlasta bördorna på mina axlar. Nu avslöjar jag en väldigt konstig sak om mig. 
Jag hatar verkligen när människor, oftast på fester, kommer fram när man står och pratar med någon och utbrister:
"Men oj, jag visste inte att ni kände varandra!"
Är det inte bara det jobbigaste som finns? 
Så, när detta inträffar (vilket det konstigt nog ofta gör) bli Elin frustrerad. Oberoende på hur bra jag känner personen i fråga. Vad måste jag göra?
Jo, jag måste besvara uttalandet med något i stil med:
"Men visste du inte att jag och X är kusiner? Vi har stått varandra nära sedan barnsben!"
Eller:
"Mina och X förfäder träffades under vikingatågen på Medeltiden och återförenades på båten till Amerika under emigrationen. Våra släkter har hållit ihop sedan dess. Visste du inte det?"
 Som tur är skrattar alla otroligt gott åt detta skämt och tror att jag bara försöker vara lustig. Men djupt inom mig får jag en känsla av att ha satt dit den där personen med uttalandet lite. Och det känns helt underbart.
Just a fucked up thing. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0